:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پرواز فوق‌العاده به فرودگاه بیروت برای بازگرداندن ایرانی‌ها

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از صدور مجوز پرواز فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی لبنان برای مراجعت هم وطنان از این کشور در روز ۲۲ مرداد ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
اقتصادگردان- حسین جهانی اظهار کرد: این پرواز فوق‌العاده با شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه (۱۲ اگوست) سال جاری از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین بازگشت این پرواز در همان روز، با شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۶ به وقت محلی فرودگاه بیروت را ترک و درساعت ۲۰ در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجوزها و هماهنگی های لازم برای تامین امنیت این پرواز انجام شده است؟ افزود: این پرواز طی هفته های گذشته به صورت باری و مسافری برنامه ریزی شده و همه مجوزهای آن طی ۲۴ ساعت گذشته اخذ شده است. همچنین استعلام‌های لازم برای انجام این پرواز و تامین شرایط و امنیت دریافت شد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای بازگشت هموطنانمان به کشور در این پرواز محدودیتی وجود ندارد و ایرانی‌هایی که قصد بازگشت دارند می‌توانند از طریق دفتر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما یا از طریق سایت اینترنتی https://ebooking.iranair.com اقدام کنند.

براساس آخرین اطلاعیه اعلام شده از سوی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، همه مسافران برای بازگشت به کشور باید شرایط پذیرش را داشته باشند، بدین ترتیب تمامی مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به کشور باید اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده زمانی ۹۶ ساعت مانده به پرواز نموده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل دهند. از سوی دیگر ضمن استفاده اجباری از ماسک همه مسافران تحت آزمایشات غربالگری در زمان ورود به فرودگاه قرار گرفته و در صورت مشکوک بودن پس از تکمیل فرم تعهدنامه باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی کنند. البته این شرایط برای مسافران ایرانی است.