:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
درخشان:

رییس جمهور در فرصت باقیمانده در جهت خروج از معضلات اقتصادی اقدام کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بیان کرد: گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی انگار جزئی لاینفک از زندگی مردم شده، اظهار کرد: گویا مسئولین به این امر عادت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
اقتصادگردان- عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در برهه‌ای از تاریخ زندگی خویش قرار داریم که ما را نمایندگان ملت ایران می‌نامند اکنون در دنیایی به سر می‌بریم که پر از زشتی، زیبایی و پر از خوبی و بدی است. بگذاریم ارزش‌های متعالی انسانی در جهت رفع محرومیت از مردمان این سرزمین و آنانی که کمتر دیده شدند مورد توجه باشند.

وی ادامه داد: مراقب قضاوت تاریخ سرزمین‌مان در خصوص خودمان باشیم. گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی گویی جزئی لاینفک از زندگی مردم این سرزمین شده و گویا مسئولین به این موضوع عادت کرده‌اند. گویی این روزها فوت هموطنان به دلیل کرونا ویروس هم موضوعی عادی شده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت اظهار کرد: مردم به تدبیرهای شما امید بسته بودند امیدهایی که اکنون به یأس و ناامیدی تبدیل شد آیا به این فکر کرده‌اید که با سقوط ارزش پول ملی کشورشان شکوه و اعتماد به نفس آنها نیز تنزل پیدا خواهد کرد؟ وقتی زندگی مردم سخت‌تر می‌شود و هنگامی که پدری شرمنده خانواده و فرزندان می‌شود این همان تنزل شکوه مردمان است.

وی ادامه داد: مسئولین دولت می‌دانند در مورد تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و برجام از دست رفته خواهید گفت ولی ایران کشوری ثروتمند است سال‌ها پیش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد غیرنفتی توصیه کرده بودند. ای کاش از آن تدبیرها در استفاده از آنچه خداوند به ملت ایران ارزانی کرده بود استفاده می‌شد. نمایندگان مجلس شما نیز باید حرکتی سریع و جهادی برای حل این موضوعات در دستور کار خود قرار دهید از آقای رییس جمهور می‌خواهم در این فرصت باقی‌مانده سریعا در جهت خروج از این معضلات اقدام لازم را انجام دهند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی آیا فکر کرده‌اید که بزرگترین چالش جدی کشور سوء‌مدیریت است؟ امیدوارم شما نمایندگان از جایگاه نظارتی برای رفع این موضوع استفاده کنید.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: از مدارس کپری و کانکسی یا از بیش از ۱۴۰ هزار بازمانده از تحصیل یا از سرانه فضای آموزشی که فاصله نجومی با کل کشور دارد بگویم؟ یا از معلمین خرید خدماتی زحمتکشی که در شرایط سخت خدمت می‌کنند. لازم است نسبت به تبدیل وضعیت آنها توجه شود.