:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اخذ مالیات از خانه های خالی اقدام مثبتی بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقداماتی که سبب تحول در حوزه مسکن خواهد شد تقویت و حمایت دولتی از بانک مسکن است چراکه بانک مسکن، یک مجموعه تخصصی در این حوزه به شمار می رود.
کد خبر: ۱۵۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
اقتصادگردان- غلامرضا مرحبا با بیان اینکه حوزه مسکن نیازمند تحول بزرگی است تا اقشار مختلف مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، گفت: یکی از دغدغه های مهم مجلس نیز تامین مسکن برای مردم است چرا که امروزه قیمت مسکن به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی اقدام مثبتی بود که مجلس شورای اسلامی، فوریت آن را تصویب کرد، افزود: متاسفانه سالیان سال اراده ای برای انجام این کار نبود که البته مجلس یازدهم با سرعت آن را انجام داد و حال امیدواریم تاثیر مثبتی بر بازار در آینده داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یان اینکه امروزه حساسیت زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که مورد تاکید بسیاری از دغدغه مندان نظام است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که سبب تحول در حوزه مسکن خواهد شد تقویت و حمایت دولتی از بانک مسکن است چراکه بانک مسکن، یک مجموعه تخصصی در این حوزه به شمار می رود و باید پررنگ تر و قوی تر و با گستردگی بیشتری در زمینه تهیه مسکن برای مردم فعالیت کند.
مرحبا تاکید کرد: متاسفانه بانک های کشور از جمله بانک مسکن نه تنها از طرف دولت حمایت نمی شود بلکه به قلک دولت ها هم طی سال های گذشته تبدیل شده است به گونه ای که هرجا دولت پول کم آورده است دست در جیب بانک ها کرده و از آنها پول برداشت می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش سرمایه گام مثبتی است که باید در مورد بانک مسکن عملیاتی شود تا این بانک نیز به تبع این رشد بتواند اثرگذاری مثبتی در بازار از خود ارایه کند.
وی ادامه داد: همچنین اعتبار حساب بانک ها نزد بانک مرکزی نیز باید افزایش یابد تا بانک مسکن نیز بتواند وام های بیشتری را پرداخت کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت بازنگری در استراتژی ها از سوی بانک مسکن، تصریح کرد: این بانک نباید یک بانک تجاری باشد بلکه لازم است به صورت تخصصی در حوزه مسکن فعالیت کند همچنین این بانک باید از انبوه سازی حمایت کند چراکه در حال حاضر وام های انفرادی به تنهایی کمکی به تامین مسکن نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: باید بخش انبوه سازی تقویت شده و بانک مسکن هم باید تسهیلاتی ارایه دهد تا به صورت انبوه مسکن ساخته شود.
مرحبا یادآور شد: مهم آن است که بخواهیم و استراتژی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که مشکل حوزه برطرف شود اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم گام مثبتی در این زمینه برداریم؛ ما امروزه واحدهای خالی زیادی داریم که می توانند در اختیار متقاضیان قرار گیرد .عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم پیشنهاد کرد که می توان با خریداری مسکن به صورت انبوه آن ها را به طور منصفانه در اختیار اقشار مختلف مردم قرار داده و در اقساط بلند مدت هزینه آن را دریافت کرد چراکه به اعتقاد وی با این قبیل کارها می توان به قشر متوسط و ضعیف جامعه کمک کرد.