:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
وزیر شهرسازی خبر داد

حمایت از برنامه آموزش‌وپرورش در ساخت مدارس مجتمع

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه چهارمین برنامه گفتگوی هفته و در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت وزارت راه و شهرسازی از تبدیل مدارس کوچک به بزرگ و سیاست مجتمع‌سازی مدارس گفت: باید بتوانیم نیروی انسانی ماهر را از دوران دبیرستان تربیت کنیم و در همین راستا لازم است جذابیت‌های سازندگی را در کتب درسی بگنجانیم.
کد خبر: ۱۵۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
اقتصادگردان- محمد اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه از ابتکارات خوب وزیر آموزش‌وپرورش بود و باعث شد امروز در خدمت جامعه فرهنگیان باشم، اظهار کرد: در طراحی جامعه شهری و همچنین روستایی سعی در پیش‌بینی فضای آموزشی طبق نرم‌های استاندارد از لحاظ تخصیص و آماده‌سازی زمین داشته‌ایم ولی متأسفانه به دلایلی عقب‌ماندگی وجود دارد که باید جبران شود.

اسلامی افزود: در ساخت شهرهای جدید با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم که با توجه به اقدامات انجام‌شده، تصمیم به ساخت ۱۴۱ مدرسه در این مناطق تا پایان سال جاری داریم. از این تعداد ۹۱ مدرسه از دهه فجر ۹۷ تاکنون یعنی در حدود دو سال ساخته و تحویل داده‌شده است و این نشان‌دهنده اراده قوی مجموعه راه و شهرسازی در این مسیر است.

وی با اشاره به توافقات انجام‌شده در راستای تغییر کاربری زمین‌های متعلق به آموزش‌وپرورش گفت: در بسیاری موارد لازم است اقداماتی را در خصوص تغییر کاربری زمین‌های متعلق به آموزش‌وپرورش برای دریافت مجوز ساخت مدرسه در آن‌ها انجام دهیم که در جلسه امروز در این مورد توافقات خوبی در راستای تغییر کاربری زمین‌های واگذارشده، انجام شد و تصمیمات خوبی گرفته شد تا با این زمین‌ها آموزش‌وپرورش بتواند برای ساخت فضای آموزشی و جبران کمبود در این زمینه استفاده کند و یا آن‌ها را در اختیار خیرینی که برای ساخت مدرسه اعلام آمادگی کرده‌اند، قرار دهد.

اسلامی با تأکید بر اینکه از سیاست جدید آموزش‌وپرورش در تبدیل مدارس کوچک به مدارس بزرگ و مجتمع سازی حمایت می‌کنیم، گفت: توسعه مهارت دانش آموزان از موضوعات خوب دیگری بود که در جلسه امروز موردبررسی قرار گرفت. در سند تحول بنیادین توجه جدی به مهارت دانش آموزان مورد تأکید قرارگرفته است و ما در حوزه راه و شهرسازی می‌توانیم مشاغل متنوعی در زمینه‌های عمرانی و حمل‌ونقل معرفی و در آن‌ها مشارکت کنیم تا بتوانیم تربیت نیروی انسانی ماهر را از پایه هنرستان رقم بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بحث ایمنی جاده‌ها و راه‌ها برای هر دو وزارتخانه بیان کرد: مسئله ایمنی و مخصوصاً برقراری ایمنی دانش آموزان درراه‌ها بسیار مهم است. خوشبختانه در این موضوع که در فرهنگ رانندگی و اپراتوری به رعایت نکات ایمنی نیاز داریم و آموزش یکی از ضرورت‌های آن است، همه جامعه هم‌نظر هستند و لازم است آموزش‌وپرورش در نهاد خانواده، مدرسه و کتاب‌های درسی به آن بپردازد.

وی در پایان در خصوص کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ و پردیس گفت: برای جبران فضای آموزشی شهر پردیس مدارسی را ساخته و به آموزش‌وپرورش تحویل داده‌ایم و در حال حاضر در آنجا کمبود مدرسه نداریم ولی در منطقه ۲۲ کمبود فضای آموزشی داریم که طبق مصوبه جلسه امروز قرار شد کارگروهی متشکل از دو وزارتخانه تشکیل شود که نیاز منطقه را بررسی کنند و برای حل مشکل تلاش کنند.