:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی اعلام شد

جزئیات اعطای تسهیلات صندوق نوآوری به خریداران و فروشندگان فناوری، حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه خریداران فناوری می‌توانند تا ۸۰ درصد مبلغ خرید را از صندوق نوآوری تسهیلات ۳ ساله با نرخ ۹ درصد دریافت کنند، گفت: علاوه بر آن به شرکت‌های دانش بنیانی که موفق به عقد قرارداد فروش محصولات خود شوند انواع ضمانت نامه‌ها چون ضمانت‌نامه پیمان، تسهیلات سرمایه در گردش و تولید صنعتی تا سقف ۶۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
اقتصادگردان- دکتر سیاوش ملکی فر امروز در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند اعطای وام و تسهیلات کم بهره از وظایف اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی است که تصور درستی نیست، افزود: هدف اصلی این صندوق ایجاد زمینه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان به منظور بهره برداری از تسهیلات تعریف شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق اهداف مختلفی برای برگزاری این رویدادهای فناورانه دارد، خاطر نشان کرد: تزریق فناوری‌های پیشرفته، تقویت روحیه خودباروی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه بازار، جلوگیری از خروج ارز و تامین نیازهای فناورانه از جمله اهداف ما برای برگزاری این رویدادها است.

ملکی‌فر به بیان ابزارهای حمایت‌های این صندوق برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و ادامه داد: پس از برگزاری این رویدادها ما شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان را تنها نخواهیم گذاشت، بلکه تسهیلاتی را برای طرف‌های متقاضی و عرضه فناوری تعریف کرده‌ایم که در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این باره اظهار کرد: طرف‌های خریدار فناوری می‌توانند ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ خرید را از صندوق نوآوری تسهیلات ۳ ساله با نرخ ۹ درصد دریافت کنند ضمن آنکه شرکت‌های دانش بنیانی که موفق به عقد قرارداد شوند، می‌توانند انواع ضمانت نامه‌ها چون ضمانت‌نامه پیمان، تسهیلات سرمایه در گردش، تولید صنعتی تا سقف ۶۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در این قالب در سال گذشته ۱۴ رویداد فناورانه بزرگ برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: در این رویدادها ۱۶۰۰ نیاز فناورانه صنایع مختلف با حضور ۱۱۵۰ شرکت دانش بنیان ارائه شد و در طی این رویدادها تعداد ۴ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه به امضا رسید.

ملکی‌فر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و یادآور شد: در سال جاری از حضور شرکت‌های دانش بنیان برای شرکت در ۱۳ نمایشگاه داخلی حوزه کشاورزی حمایت می‌شود که از آن جمله می توان به پنحمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز، نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و نهاده‌ها، شانزدهمین نمایشگاه کشاورزی، ماشین آلات و نهاده‌ها، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته و بیستمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری اشاره کرد.

وی با اشاره به حمایت این صندوق از حضور شرکت‌های دانش بنیان در ۸ نمایشگاه خارجی تاکید کرد: برای شرکت‌های متقاضی به منظور حضور در نمایشگاه‌های خارجی ۱۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض خواهد شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به حمایت این صندوق از مالکیت فکری گفت: برای این منظور تا سقف ۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت حق به‌نژادی، تا سقف ۹ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع داخلی، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و ۴۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی به شرکت‌های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته اعطا خواهد شد.

وی حمایت این صندوق برای اخذ استانداردها و مجوزهای شرکت‌های حوزه کشاورزی شامل تاییدیه مکانیزاسیون کشاورزی، گواهینامه ارگانیک، تاییدیه کودی، حلال، ایزو ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱ و ۲۲۰۰۰، GMP، استاندارد اروپا CE دانست و ادامه داد: تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه‌های داخلی، تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی برای این دسته از شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

ملکی‌فر از برگزاری رویداد فناورانه در روز ۲۰ مرداد خبر داد و گفت: در این رویداد ۶ استارتاپ کشاورزی آخرین دستاوردهای خود را برای سرمایه گذاران ارائه خواهند کرد.

به گفته وی در رویداد امروز ۱۳۷ نفر از ۱۲۴ شرکت دانش بنیان حضور دارند.