:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

وام کرونایی ریلی‌ها در گیر و دار بانک عامل

درحالی‌که پیش از این معاون شرکت راه آهن از تصویب ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای جبران خسارت وارد شده به شرکت‌های ریلی ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داده بود، به نظر می‌رسد این وام برای شرکت‌ها هنوز در گیر و دار بانک عامل قرار دارد و پرداخت نشده است.
کد خبر: ۱۵۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
اقتصادگردان- درپی شیوع ویروس کرونا در کشور و بالا رفتن آمار مبتلایان و جانباختگان، سفرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی تحت تاثیر قرار گرفت و بیش از ۸۰ درصد در اسفند ماه و ایام نوروز کاهش یافت و از سوی دیگر بهای بلیت سفرهای کنسل شده داخلی و خارجی ریلی به مسافران مسترد شد.

در این راستا، تیر ماه امسال، میر حسن موسوی – معاون مسافری شرکت راه آهن – گفت: حدود ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای شرکت‌های ریلی در نظر گرفته شده که در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام خواهد شد.

حالا با وجود گذشت حدود یک ماه از تصویب این اعتبار، هنوز این اعتبار به شرکتهای ریلی و خدماتی فعال در این حوزه پرداخت نشده است. اعتبار ۹۴۰ میلیارد تومانی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برای حدود ۶۲ شرکت در نظر گرفته شده و همه شرکت ها در این حوزه، ثبت نام خود را در سامانه کارا تکمیل کرده اند.

اما در حالی که بانک عامل نیز به شرکت های ریلی معرفی شده، تا کنون هیچ شخص حقوقی موفق به دریافت این تسهیلات نشده و بر اساس اطلاعات و اخبار به دست آمده، اعطای این تسهیلات در گیر و دار بانک و سختگیری های آن ها برای تکمیل مدارک و تضامین است.

البته در مصوبه ستاد ملی کرونا، اشاره ای به چگونگی اخذ تضامین از سوی بانک عامل نشده است اما مسئولان بانکی می توانند با تسهیل شرایط کاری کنند که هر چه سریعتر این وام به شرکت های ریلی پرداخت شود.