:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
افزایش 193 درصدی معاملات مسکن در تهران

متوسط قیمت مسکن در مرز 21 میلیون تومان / رشد 31 درصدی اجاره مسکن در یکسال

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 209.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.6 درصد افزایش نشان می‌دهد
کد خبر: ۱۵۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
اقتصاد گردان - بانک مرکزی گزارش داد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیرماه سال ۱۳۹۹، به ۱۴ هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 209.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسي توزيع تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده در شهر تهران به تفکيک عمر بنا حاکي از آن است که واحدهاي تا 5 سال ساخت با 38.6 درصد بيشترين سهم را به خود اختصاص داده اند. همچنين در ماه مورد بررسي شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به  ترتيب معادل 27.6 و 31 درصد رشد نشان ميدهد.گ


گفتنی است، «گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ماه سال 1399»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.