:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کاهش ذخایر آمریکا قیمت نفت را بالا برد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر گزارشی که کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و بازار را نسبت به وضعیت تقاضا در بحبوحه افزایش شیوع ویروس کرونا امیدوار کرد، بالا رفت.
کد خبر: ۱۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
اقتصادگردان- بهای نفت برنت با ۱۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۴۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۰.۴ درصد کاهش قیمت بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۴۱ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته ۱.۵ درصد کاهش به ثبت رسانده بود.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۶.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۵۳۱ میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۳۵۷ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، این آمار تا حدودی نگرانیها را نسبت به وضعیت تقاضا برطرف می کند.

افزایش شیوع ویروس کرونا، نگرانیها نسبت به سقوط تقاضا برای سوخت و اشباع عرضه در بازار را همچنان به قوت خود نگه داشته است. شمار زیاد موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ هر روز در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است و سایر کشورها گزارش می شود. چهار ایالت آمریکا روز سه شنبه رکورد روزانه مرگ بر اثر این بیماری را اعلام کردند و موارد ابتلا در تگزاس از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت.

تلاشهای مقامات آمریکایی برای تهیه یک بسته نجات مالی دیگر با اختلافاتی روبرو شده و جمهوریخواهان با طرح فراهم کردن یک تریلیون دلار کمک ویژه دوران کرونا مخالفت کردند.

بر اساس گزارش رویترز، در هنگ کنگ هم دولت نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا هشدار داد و از مردم خواست در خانه هایشان بمانند.