:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در راستای تحقق دولت الکترونیک؛

جزئیات جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی جزئیات جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری در زیر سامانه بیکاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۵۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

اقتصادگردان- محمدتقی آبایی با اشاره به ابلاغ جزئیات ثبت درخواست بیمه بیکاری در زیر سامانه بیکاری در راستای تحقق دولت الکترونیک، اظهار کرد: برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زیر سامانه جدید بیمه بیکاری در پنج استان قزوین، اردبیل، فارس، سمنان و هرمزگان به صورت آزمایشی راه اندازی شد و پس از تست به سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند. همچنین زمان ورود به سامانه جدید برای کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده اند و بیکاری آنان کماکان ادامه دارد، از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استان های مذکور گذارند، در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه زیر سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعه های سامانه جامع روابط کار به شمار می رود، گفت: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی شفاف سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد را از جمله مزیت های این سامانه عنوان کرد و افزود: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور احراز هویت می شوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی بروکراسی های اداری نیست.