:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیر بحران سازمان راهداری اعلام کرد

آخرین وضعیت راه‌های کشور، احتمال وقوع سیلاب و صاعقه تا پنج‌شنبه

مدیر دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از احتمال وقوع سیلاب و برخورد صاعقه تا پایان هفته خبر داد و گفت: مشکلی برای تردد در محورهای مواصلاتی نداریم و گشت‌زنی‌ها در مسیرهای تردد وسایل نقلیه به صورت مستمر انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۵۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

اقتصادگردان- محمد رودباری اظهار کرد: براساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته هواشناسی، هشدار سطح زرد برای ۱۷ استان و محورهای مواصلاتی آن اعلام شده که احتمال بالا آمدن آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی، وقوع سیلاب و برخورد صاعقه تا پنج‌شنبه وجود دارد.

وی افزود: این پیش‌بینی عمدتا برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و...صورت گرفته و توصیه شده است که احتیاط در تردد، اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات در این ایام بیشتر شود.

مدیر دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه در اقصی نقاط کشور گشت‌های راهداری مستقر و فعال هستند و به صورت شبانه‌روزی در محورهای مختلف به ویژه محورهای شریانی گشت زنی می‌کنند اگر هر گونه تغییراتی در محورهای مواصلاتی و ارتفاعات به وجود بیاید آن را به مرکز مدیریت راه‌های کشور اطلاع رسانی کرده و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز به منطقه مورد نظر اعزام خواهد شد.

رودباری گفت: با توجه به اینکه هشدار سطح زرد اعلام شده است و آمادگی کامل در راهداری‌های استانی و منطقه‌ای وجود دارد هیچ گونه محدودیت ترددی در محورهای مواصلاتی در ایام پیش روی این هفته نداریم و احتمال رانش و ریزش از ارتفاعات در همه محورهای مواصلاتی کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.