:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سود نقدي پاسارگاد 50 ريال

افزايش سرمايه بانك پاسارگاد به 6552 ميليارد تومان

در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک‌پاسارگاد نیز در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته تصمیم‌گیری شد. در این راستا افزایش سرمایه از محل اندوخته تسعیر ارز طی یک مرحله عملیاتی خواهد شد و سرمایه بانک از ۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۶۵ هزار ۵۲۰ میلیارد ریال به میزان 30 درصد (معادل 3 سهم جایزه به ازای هر10 سهم) افزایش یافت. این افزایش سرمایه در راستای بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف اعطای تسهیلات است
کد خبر: ۱۵۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
اقتصاد گردان - مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌‌العاده بانک‌پاسارگاد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸، در تاریخ ۳۱ تیر سال ۱۳۹۹ در محل ساختمان مرکزی بانک‌پاسارگاد با حضور بیش از ۶۸ درصد از سهامداران به صورت حضوری و بیش از ۵۰۰ نفر از سهامداران به‌صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي بانك پاسارگاد، در این مجمع صورت‌های مالی بانک‌پاسارگاد و معاملات مشمول ماده ۱۲۹ قانون تجارت توسط سهامداران تصویب شد. همچنين مبلغ ۵۰ ریال به‌عنوان سود نقدی تصویب شد.
مؤسسه حسابرسی دایارهیافت به‌عنوان بازرس اصلی و روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی بانک‌پاسارگاد تعیین شدند.
رشد 36.53 درصدی در میزان سپرده‌های بانک‌پاسارگاد نسبت به سال 1397، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان 29.06 درصد نسبت به سال 1397، کاهش میزان ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول نسبت به سال مالی گذشته، رشد دارایی‌های بانک به میزان 32.07 درصد نسبت به سال 1397، افزایش 29 درصدی در میزان سود خالص بانک نسبت به سال مالی گذشته، رشد چشمگیر در فعالیت‌های ارزی و بین‌‌المللی بانک پاسارگاد علی‌رغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد و انجام بیش از 96 درصد از تراکنش‌ها توسط مشتریان به‌صورت غیرحضوری و ... از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانک‌پاسارگاد در سال 1398 بود.
در ادامه‌ی این مجمع‌ ضمن تصویب صورت‌های مالی بانک‌پاسارگاد و معاملات مشمول ماده 129 قانون تجارت توسط سهامداران، مبلغ 50 ریال به‌عنوان سود نقدی تصویب شد که پس از مهرماه سال جاری قابل پرداخت خواهد بود.
لازم به ذکر است بانک‌پاسارگاد مبلغ ۴۹۱ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده‌است که پس از کسر ۱۵ درصد از آن بابت اندوخته قانونی، ۵ درصد به‌عنوان اندوخته احتیاطی و ۲۶۷ ریال به‌عنوان سود تسعیر ارز، در نهایت ۱۰ درصد از سود باقی‌مانده معادل ۵۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد.
همچنین با رأی سهامداران مؤسسه حسابرسی دایارهیافت به‌عنوان بازرس اصلی و روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی بانک‌پاسارگاد تعیین شدند.

بر اساس این گزارش، در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک‌پاسارگاد نیز در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته تصمیم‌گیری شد. در این راستا افزایش سرمایه از محل اندوخته تسعیر ارز طی یک مرحله عملیاتی خواهد شد و سرمایه بانک از ۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۶۵ هزار ۵۲۰ میلیارد ریال به میزان 30 درصد (معادل 3 سهم جایزه به ازای هر10 سهم) افزایش یافت. این افزایش سرمایه در راستای بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف اعطای تسهیلات است.