:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

رشد چشمگیر منابع یک بانک قرض‌الحسنه

رشد بیش از ۷۶ درصدی منابع و نسبت مطالبات غیرجاری کمتر از يک درصد، تنها برخي از دستاوردهاي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در سال ۱۳۹۸ بوده است.
کد خبر: ۱۵۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، با برنامه‌ریزی مديران و تلاش مجموعه کارکنان، سال گذشته اين بانک موفق شد افتخاراتي را به دست آورد كه در ادامه برخي از آنها را به اطلاع شما مي‌رسانيم.
تعداد مشتریان این بانک در سال گذشته به ۹ میلیون نفر رسيد و خانواده بانک مهر ايران بيش از پيش گسترده شد. همچنين منابع بانک بيش از ۷۶ درصد رشد را در سال ۱۳۹۸ تجربه کرد و بانك مهر ايران توانست به‌پشتوانه اين رشد منابع، بيش از ۲۲۱هزار ميليارد ريال تسهيلات به مشتريان خود پرداخت كند. اين تسهيلات به بيش از دو ميليون و ۳۰۰هزار نفر از مشتريان بانك پرداخت شده است.
همچنین سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توافق سهامداران و اخذ مجوز بانک مرکزی به ۲۵هزار ميليارد ريال افزايش يافت که اين موضوع نقش به‌سزايي در ارتقاي قدرت وام‌دهي بانك ايفا مي‌كند.
با تلاش‌های صورت گرفته، بانک مهر ایران در سال گذشته از محل کارمزد تسهیلات و سایر عمليات‌هاي بانکي بيش از ۵هزار ميليارد ريال سود شناسايي کرد. البته اين بانك سودي از محل پرداخت تسهيلات به مشتريان خود دريافت نمي‌كند و اين سود با مديريت بهينه منابع و مصارف و صرفاً با دريافت كارمزد بابت ارائه خدمات بانكي محقق شده است. بانك مهر ايران تنها در بستر عقد قرض‌الحسنه فعاليت مي‌كند و كارمزد تسهيلات پرداختي آن بين صفر تا چهار درصد است. نكته ديگر اينكه بانك مهر ايران موفق شد براي چندمين سال متوالي نسبت مطالبات غيرجاري خود را زير يك درصد (۰.۷ درصد) حفظ كند.