:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
بیات:

امکان سنجی ظرفیت های تولید در بخش های مختلف صنعتی را دنبال می کنیم

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: امکان سنجی ظرفیت های تولید در بخش های مختلف صنعتی را دنبال می کنیم.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

اقتصادگردان- امیر بیات امروز چهارشنبه 25 تیرماه در جریان افتتاح یک واحد تولیدی و بازدید از دو واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه در گفت و گو با خبرنگاران، به مطالعه و بررسی امکان سنجی ظرفیت های تولید خودرو و صنایع مختلف اشاره کرد و افزود: ظرف ماه های آینده اتفاقات خوبی در صنایع بزرگ بویژه صنعت خودرو خواهد افتاد که به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه در صنایع خودروسازی در حال مشارکت با تامین کنندگان و قطعه سازان مختلف هستیم افزود: هم اکنون کار طراحی خودروی K132 در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال وارد چرخه تولید شود.

بیات در ادامه، به پویش "تولید، تداوم امید" در کشور اشاره کرد و افزود: در اجرای این پویش تا پایان سال، هر هفته شاهد بهره‌برداری از واحدهای تولیدی خواهیم بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت وارد مدار تولید خواهند شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت به افتتاح چندین طرح بزرگ تولیدی و صنعتی در هفته گذشته در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: همزمان با افتتاح این طرح ها کار کلنگ زنی و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص ظرفیت های سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در استان‌های مختلف کشور گفت: ایدرو در حال بررسی و مطالعات امکان سنجی سرمایه گذاری براساس مزیت ها و ظرفیت‌های هر استان است.

بیات از سرمایه‌گذاران به عنوان تکمیل کنندگان زنجیره ایجاد و تقویت تولید نام برد و افزود: ایدرو به دنبال پیوستگی بین زنجیره تولید با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور است.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های ایدرو این است که با مشارکت بخش خصوصی به دنبال حمایت از تولید است چرا که تجربه نشان داده است هر کجا بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده راندمان و کارآیی بالایی ایجاد شده است و طبیعی است که میزان سرمایه گذاری و راندمان کاری بخش خصوصی به مراتب بیشتر از بخش دولتی است.

بیات تصریح کرد: ایدرو در ادامه سیاست‌های گذشته خود همچنان مصمم است که با مشارکت بخش خصوصی گلوگاه هایی که عملا در کشور وجود دارد را حذف کند و در این راستا به دنبال تقویت تولید ملی و بومی‌سازی نیازهای داخلی است.

معاون وزیر صنایع در ادامه به ظرفیت‌های بالای صنعتی استان مرکزی و شهرستان زرندیه اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های گسترده صنعتی و تولیدی در استان مرکزی بویژه در شهرستان زرندیه که در مجاورت پایتخت قرار دارد صورت می‌گیرد و کارخانجاتی که در حال احداث هستند نوید توسعه شتابان این منطقه را می‌دهد.

وی افزود: مشارکت با بخش خصوصی زمینه ساز تسریع در راندمان تولید و تحقق واقعی جهش تولید خواهد شد.

معاون وزیر صنایع به همراه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، معاون استاندار مرکزی، فرماندار زرندیه و جمع دیگری از مسئولان در ابتدا از طرح بزرگ صنعتی شرکت آرمان سبز آدینه تولیدکننده انواع سموم و کودشیمیایی و نیز طرح بزرگ صنعتی غذا فرآور پنگوئن که قرار است در حوزه بسته بندی مواد غذایی و پزشکی فعالیت کند بازدید کردند. افتتاح شرکت بسپار فوم زرندیه از شرکت‌های فعال در زمینه تولید فوم سرد از دیگر برنامه های معاون وزارت صمت در سفر به زرندیه بود.