:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

درخواست تصویب هرچه سریع‌تر کمک هزینه مسکن کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است با توجه به حضور سه وزیر کابینه در جلسات تصمیم گیری دستمزد شورای عالی کار، مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران نباید با تاخیر همراه شود.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

اقتصادگردان- هادی ابوی در خصوص تصویب مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران گفت: کمک هزینه مسکن کارگری یکی از بخشها و آیتم های مزد کارگران است که برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات وزیران برسد ولی علیرغم تصویب در شورای عالی کار و ارسال مصوبه به هیات دولت هنوز تصویب نشده است.

وی ادامه داد: توقع و خواسته جامعه کارگری این است که مصوبه افزایش حق مسکن هر چه سریع تر در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد چرا که وقتی سه عضو کابینه دولت در جلسه تصویب افزایش حق مسکن در شورای عالی کار حضور داشتند طبعا مصوبه برای نهایی شدن و ابلاغ از سوی دولت به هیات وزیران می رود بنابر این تصمیم گیری در خصوص این مصوبه نباید طولانی شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه هرقدر تصویب این مصوبه با تاخیر انجام شود حق مسکن کارگری ارزش ریالی خود را از دست خواهد داد، اظهار کرد: انتظار داریم در موارد این چنینی که قانونگذار این اختیار را به هیات وزیران داده خارج از نوبت رسیدگی و در اولویت قرار داده شود.

ابوی خاطرنشان کرد: در قانون کار پیش بینی شده که موضوع افزایش حق مسکن بعد از تصویب در شورای عالی کار باید به تصویب هیات وزیران برسد در صورتی که سه وزیر کابینه در جلسات دستمزد شورای عالی کار حضور دارند لذا معتقدم که باید پیشنهاد اصلاح این بند از قانون کار را به مجلس بدهیم تا مورد اصلاح قرار گیرد و مواد دیگری هم در قانون کار وجود دارد مثل ماده ۱۵۷ که به بحث سازش کارگر و کارفرما اشاره دارد و این مواد و بندها نیازمند اصلاح و تغییر است.

مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران که هفدهم خرداد ماه به تصویب اعضای شورای عالی کار رسیده بود علیرغم ارسال به هیات وزیران تاکنون تصویب نشده و بخشی از دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران تحت عنوان کمک هزینه مسکن، پرداخت نشده است. در حال حاضر مبلغ حق مسکن کارگری ۱۰۰ هزار تومان است که در صورت تصویب ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد.