:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

آبرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در مناطق محروم

مدیرعامل آبفای کشور از آبرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار و خارج از مجتمع‌های آبرسانی در مناطق محروم کشور خبر داد. و گفت: اکنون در قالب این طرح ۵۰۰ روستا با ۳۰۰ هزار جمعیت از آب شرب پایدار برخوردار شدند.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
اقتصادگردان- حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت آبفای کشور و بنیاد برکت برای آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو آبرسانی به روستاهای بالای۲۰ خانوار و در قالب مجتمع‌های آبرسانی است، اظهار کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در طرح آبرسانی به هزار روستا، همه روستاها در مناطق محروم از جمله روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار و خارج از حریم مجتمع‌های آبرسانی، از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از آب شرب پایدار برخوردار هستند، ادامه داد: با توجه به پراکندگی، گستردگی و کمبود ذاتی منابع آب در برخی نقاط کشور، هنوز با عقب افتادگی‌هایی در این زمینه مواجه هستیم.

جانباز با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در آبرسانی به روستاهای محروم کشور افزود: اجرای این طرح حرکت رو به جلویی است که می‌تواند محدودیت‌های وزارت نیرو را در برخی مناطق برطرف کند.

همچنین محمد مخبر - رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) - نیز در مراسم رونمایی از طرح تامین آب شرب هزار روستا گفت: تاکنون در قالب این طرح ۵۰۰ روستا با ۳۰۰ هزار جمعیت از آب شرب پایدار برخوردار شدند که امروز نیز تفاهم‌نامه آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت به امضا رسید.

وی با بیان اینکه، امیدورایم این طرح، تا پایان امسال به پایان برسد، افزود: با توجه به اینکه طبق آمار موجود، ۳۴ تا ۳۵ میلیون نفر در زمان اوج مصرف آب با تنش آبی مواجه هستند سعی می‌کنیم تا سال آینده تفاهم‌نامه جدیدی در این زمینه امضا شود.

در مراسم امروز تفاهم‌نامه آبرسانی به هزار روستای مناطق محروم کشور بین شرکت آبفای کشور و بنیاد برکت با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شد.