:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

افشای ریشه های دروغ پردازی علیه شرکت سبد گردان آسال و صندوق ارزش کاوان آینده

در حالیکه براساس گزارشهای رسمی سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، صندوق ارزش کاوان آینده (متعلق به بیمه ایران)، در میان تمامی 67 صندوق سرمایه گذاری سهامی همچنان با بازدهی سالانه 887 درصد در رتبه نخست قرار دارد، ریشه های دروغ پردازی علیه این آمار مثبت مشخص شد.
کد خبر: ۱۵۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
اقتصادگردان- متاسفانه اخیرا اطلاعات و اخباری در برخی شبکه های مجازی با هدف تخریب و تضعیف حقوق سرمایه گذاران و مجموعه بزرگ بیمه ایران منتشر می شود که کاملا نادرست است؛ اطلاعات بازدهی و رشد مثبت صندوق ارزش کاوان آینده به سادگی در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس http://www.fipiran.com/fund/MFComparing/1 قابل نمایش است بطوریکه اگردر قسمت بازدهی سالانه، این اعداد از بالا به پایین مرتب شود، نشان خواهد داد که صندوق ارزش کاوان آینده در بین تمامی 67 صندوق سرمایه گذاری سهامی همچنان با بازدهی سالانه 887 درصد در رتبه نخست قرار دارد.
شایان ذکر است ارزش دارایی های این صندوق(NAV) در حال حاضر بالغ بر 29.000 میلیارد ریال است. این در حالیست که حدود 10 صندوق بزرگ با ارزش دارایی 20.000 میلیارد ریال وجود دارد که صندوق ارزش کاوان آینده نیز در بین این 10 صندوق هم رتبه برتر سالانه و هم 6 ماهه نخست را داراست. طبیعی است که صندوق های با ارزش دارایی کمتر از 20.000 میلیارد ریال از لحاظ منطق نیز قابلیت مقایسه ای با این صندوق های با ارزش دارایی 20.000 میلیارد ریال را نخواهند داشت.
نکته مهم اینکه برخی مدیران قبلی این شرکت که در فرایندی عجیب و سوال برانگیز به صندوق سرمایه گذاری سبحان عزیمت نمودند، پس ازخروج از این مجموعه در صدد تخریب این شرکت و بیمه ایران برآمدند.
تخلفات این افراد که مستندات آن موجود می باشد، فضای کسب و کار این صندوق را در کوتاه مدت دچار آسیب نمود اما با هوشیاری مدیران ارشد بیمه ایران و مدیریت جدید سبدگردان آسال ادامه این اقدامات ناکام ماند.