:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

مخالفت مجلس با سلب فوریت از طرح اصلاح قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی

نمایندگان مجلس با سلب فوریت از طرح اصلاح قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مخالفت کردند.
کد خبر: ۱۵۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
اقتصادگردان- تقاضای سلب فوریت از طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم ( مالیات بر خانه های خالی) در دستور کار جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت.

جعفر قادری نماینده شیراز به عنوان متقاضی در این باره گفت: کسی مخالف این نیست که مسکن را که به کالای سرمایه ای تبدیل شده به کالای مصرفی برگردانیم، اما اگر می‌خواهیم قانون تصویب کنیم نباید ایرادات و اشکالات بیشتر شود.

وی افزود: وقتی دولت که نیازمند درآمدهای مالیاتی است اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرا نکرده باید ببینیم دلیلش چیست؟ یکی از دلایل آن همین گردنویسی‌های ما در قانون است. این طرح باید در کمیسیون‌های عمران، بودجه، اجتماعی و شوراها به همراه آثار و پیامدهایش مورد بررسی قرار گیرد.

قادری با بیان این که طرح مالیات بر خانه های خالی ابهامات زیادی دارد خاطر نشان کرد: نباید این طرح به صورت دو فوریتی آن هم فقط در کمیسیون اقتصادی بررسی شود. نباید جو زده عمل کنیم تا نهایتا آنچه از مجلس بیرون می‌رود مایه وهن شود. این که ما با تاخیر یک تا دو هفته‌ای کار پخته تحویل بدهیم بهتر است لذا یک فوریت آن را سلب کنید تا در کمیسیون‌ها بررسی شود و بتواند گره گشا باشد.

جواد کریمی قدوسی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: ما می‌توانیم با تبدیل این طرح به قانون یکی از مشکلات بزرگ مردم بخصوص طبقات ضعیف که خاکسترنشین شدند را حل کنیم؛ کسانی که چادر روی پشت بام می‌زنند و پشت بامشان را اجاره می دهند.

وی افزود: اگر مجلس نتواند با طرح‌های فوریتی علاج مصیبت کند چیزی گیر مردم نمی‌آید.

در نهایت سلب فوریت این طرح به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

دو فوریت طرح اصلاح قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی یکشنبه هفته جاری در مجلس به تصویب رسیده بود.