:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

در شرایط تحریم و کرونا نیاز به مدیرانی داریم که شرایط توسعه را سرعت بخشند

صبح امروز در مراسمی از زحمات "اله مراد عفیفی پور" تقدیر و "علیرضا محمدی کرجی ران" به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان معرفی شد.
کد خبر: ۱۵۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
اقتصادگردان- مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ثبت رکورد جذب سرمایه گذاری در سازمان بنادر و دریانوردی در این مدت شکسته شد و توانستیم اعتماد به بخش خصوصی را به خوبی جلب کنیم.
اله مراد عفیفی پور صبح امروز (۲۵ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: از همسرم که طی تمامی سال ها و در تمامی سردی و گرمی های زندگی پشتیبانم بوده تقدیر و تشکر می کنم که اگر توفیقی بوده به واسطه همراهی وی بوده است.
وی با بیان اینکه خدمتی که در این مدت در بنادر و دریانوردی هرمزگان صورت گرفته امانتی از تمامی تلاشگرانی است که طی ۴۴ ماه مدیرکلی ام در هرمزگان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم توسعه هر جامعه ای توجه به نیروی انسانی است که اولویت بنده نیز توجه به نیروی انسانی بود و آسایش و رفاه و ارتقا امنیت نیروی انسانی بنادر و دریانوردی هرمزگان بود.
عفیفی پور با اشاره به اینکه ظرفیت اساسی بندرشهید رجایی ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفت و ظرفیت این بخش را به ۵.۸ TU رساند، خاطرنشان کرد: افزایش بیش از ۴ برابری ظرفیت اسکله های نفتی با افتتاح مخازن بنادر خلیج فارس و سه پست اسکله ۱۰۰ هزار تنی در بندر شهید رجایی ظرفیت این بخش را سه برابر می کند.
وی ادامه داد: ثبت رکورد جذب سرمایه گذاری در سازمان بنادر و دریانوردی در این مدت شکسته شد و توانستیم اعتماد به بخش خصوصی را به خوبی جلب کنیم و ۵۰ میلیون تن معادل ۱۰۰ درصد ظرفیت بندرشهید رجایی نیز افزایش پیدا می کند.
عفیفی پور با بیان اینکه چهار پروژه راکد در بندرشهید رجایی وجود داشت، عنوان کرد: یکی از این پروژه ها سردخانه کوثر بود که بیش از ۲۵ سال راکد مانده بود که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی تبدیل به پروژه سرمایه گذاری شده و در حال عملیات برای بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بندری بندرخمیر بیش از ۱۱ سال راکد مانده بود که با حمایت استاندار و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: یکی از دیگر پروژه های بزرگ بخش دریایی کشور نیز اولین پروژه گردشگری بندری نیز در استان هرمزگان در حال اتمام عملیات و بزودی در بندر شهید حقانی به بهره برداری می رسد.
مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه در مدت ۴۴ ماه مدیرکلی ام اعتبار پروژه های عمرانی ما نیز امروز بیش از ۴ برابر شده است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها، تعریف درست توجه به بنادر کوچک با حمایت استاندار هرمزگان نیز توانستیم اتفاقات بزرگی رقم بزنیم و امروز شاهد افزایش ۱۶۰ درصدی صادرات از بندر جاسک هستیم.
وی با اشاره به اینکه توانمندی صادرات در بنادر کوچک امروز افتخاری برای سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار کرد: امروز هر سرمایه گذاری که در بندر خلیج فارس بخواهد سرمایه گذاری کند دغدغه های زیرساختی ندارد.
عفیفی پور با بیان اینکه اجرای طرح مقابله با سیلاب نیز یکی از پروژه های بنیادی بود که می تواند بندر شهید رجایی را در مقابل سیلاب ها مقاوم کند، اضافه کرد: معرفی الگوی جدید برای تغییرات اساسی محورات مواصلاتی در بندر شهید رجایی توانست برگ زرین دیگری در بنادر و دریانوردی هرمزگان به ثبت رسید.
وی ادامه داد: اجرای توزیه عادلانه بار نیز به اجرا درآمد که نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی بیرون سازمانی هم دارد تا به صورت کامل به بهره برداری برسد.
مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه درجزیره هرمز، هنگام و لارک نیز به واسطه خدماتمان شاهد انقلابی در عرصه گردشگری هستیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم زحمات همکارانم را در این مدت به خوبی امانتداری کرده باشم.

استاندار هرمزگان گفت: امسال به عنوان سال پایانی دولت دوازدهم و در شرایط تحریم و کرونا نیاز به مدیرانی داریم که در این شرایط توسعه کشور را با شتاب به پیش ببرند.
فریدون همتی صبح امروز(۲۵ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: امروز بندر شهید رجایی نماد اقتدار و حرکت جهادی تمامی کسانی است که برای اقتدار کشورمان تلاش کرده اند و تامروز بندر شهید رجایی را در بین مهمترین بنادر جهان قرار داده است.
وی با بیان اینکه عفیفی پور از مدیران توانمند بندری و دریایی کشور است و بنده اعلام کردم به وی در هرمزگان نیاز داریم که ظاهرأ نیاز به وی در سطح کشور ضرورت دارد، اظهار کرد: امیدوارم مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان با تلاشی مضاعف نیز بتواند سطح بنادر و دریانوردی هرمزگان را ارتقا دهد.
همتی با اشاره به اینکه وقتی مدیری از سمتی می رود باید به پشت خود بنگرد و اگر کارنامه درخشانش را ببیند نشان از مجاهدت و تلاش های تمامی کارکنان همراه اوست، خاطرنشان کرد: امسال به عنوان سال پایانی دولت دوازدهم و در شرایط تحریم و کرونا نیاز به مدیرانی داریم که در این شرایط توسعه کشور را با شتاب به پیش ببرند.
وی ادامه داد: دغدغه مقام معظم رهبری در سال های پایانی دولت ها این است که کارها سست نشود و باید این دغدغه را در اولویت خود قرار دهیم.
عالی ترین مقام دولت در هرمزگان با بیان اینکه باید پروژه های راکد مانده را با سرعت به پیش برویم، عنوان کرد: در شرایط سخت تحریم و کرونا باید در بعد اشتغال و اقتصاد سبب شادی مردم شویم.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم با حمایت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور بتوانیم شاهد تحولات بیشتری در حوزه بندری و دریایی هرمزگان باشیم، اضافه کرد: تقاضاها برای مشارکت بخش خصوصی در این حوزه زیاد است و باید شرایط را برای ورود بخش خصوص تسهیل کنیم و با فراهم کردن زیر ساخت ها شاهد ورود و جذب موج جدید سرمایه گذاری در هرمزگان باشیم.
همتی با بیان اینکه پروژه توسعه فاز سوم بندرشهید رجایی نیز با وجود شرایط تحریم و کرونا شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم، تصریح کرد: در حوزه گردشگری و صادرات با ایجاد و تحول بنادر کوچ شاهد اقدامات توسعه و نتایج درخشانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت طبیعی فوق العاده ای در هرمزگان وجود دارد که آماده سازی شرایط برای حضور سرمایه گذاران وظیفه ماست، اضافه کرد: ۴۰ سامانه متفاوت در مجموعه های متفاوت وجود دارد و نمی توان یک گزارش واحد از بخش سرمایه گذاری و بخش های در حال فعالیت یا راکد بدست بیارویم و این معضلی است و باید از تصمیمات جزیره ای دوری کنیم و به سمت تسهیل سازی و تصمیم گیری واحد پیش رویم.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه بزودی سامانه ای را ایجاد می کنیم تا تمامی سامانه ها در این سامانه لینک شده و تمامی فعالیت ها رصد و مورد پشتیبانی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم بندر شهید رجایی نخستین منطقه ویژه اقتصادی باشد که به این سامانه لینک شود و بتواند از حمایت های دولت نیز بهره ببرد.
وی با اشاره به اینکه باید چرخه فعالیت ها هوشمند باشد، تصریح کرد: معمولأ به مراسم تکریم و معارفه نمی روم اما این جلسه به واسطه تمامی فعالیت های عفیفی پور و پیشرفت حوزه دریایی و بندری وظیفه خود را دانستم در این مراسم حضور یابم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تأکید بر اینکه حداکثر سهم ممکن بار باید به سمت حمل و نقل ریلی ببریم، تصریح کرد:در بندرشهید رجایی و امام خمینی نیز با ایجاد زیرساخت ها شاهد اتفاقات مناسبی هستیم و تخلیه بار از کشتی به واگن به صورت مستقیم در بندرشهید رجایی نیز نشانه این امر و توسعه در این مسیر است.

محمد راستاد صبح امروز(۲۵ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: باید از زحمات تمامی همکارانم در بنادر و دریانوردی کشور که در شرایط سخت کرونا از تلاش خود دست نکشیده اند، تقدیر و تشکر کنم.
وی با بیان اینکه زحمات عفیفی پور در بنادر و دریانوردی هرمزگان برهیچکس پوشیده نیست، اظهار کرد: عفیفی پور را به عنوان مشاور مدیرعامل و دبیر شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می شود و امیدوارم شاهد نقش آفرینی بیشتر وی در دفتر مرکزی باشیم.
راستاد با اشاره به اینکه محمدی کرجی ران از مدیران سختکوش است که سابقه خدمت در بندر شهید رجایی دارد، خاطرنشان کرد: معتقدم منابع انسانی و نیروی متخصص سرمایه عظیم بنادر و دریانوردی کشور هستند که باید به سمت ایجاد انگیزه و اهمیت دادن به آن ها برویم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی توانسته ایم حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در سرمایه گذاری بخش خصوصی جذب کنیم و از محمدی کرجی ران می خواهیم مسیر را برای حمایت از سرمایه گذاران تسهیل دهد.
راستاد با بیان اینکه دغدغه استاندار هرمزگان در یکپارچه سازی اقدامات برای تسهیل سازی مسیر حرکتی سرمایه گذاری درست و ما آمادگی لازم برای تحقق آن را داریم، عنوان کرد: احداث پایانه تمام مکانیزه معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی نیز ابر پروژه ای است که میزان اعتبار آن بالا و باید از اولیت های بنادر و دریانوردی هرمزگان باشد که در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید باید بخش مهمی از فاز سوم بندرشهید رجایی تا قبل از پایان سالجاری به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: انتظار می رود قبل از پایان سال دوازدهم نیز بهره برداری از فاز سوم نیز آغاز شود و قابلیت پذیرش کشتی تا ۱۸۴۰۰ TU را خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی این است که حداکثر سهم ممکن بار را به سمت حمل و نقل ریلی ببریم، تصریح کرد: در بندرشهید رجایی و امام خمینی نیز با ایجاد زیرساخت ها شاهد اتفاقات مناسبی هستیم و تخلیه بار از کشتی به واگن به صورت مستقیم در بندرشهید رجایی نیز نشانه این امر و توسعه در این مسیر است.
وی ادامه داد: باید به سمت کاهش بارجاده ای و بردن به سمت حمل و نقل ریلی برویم.
راستاد با اشاره به اینکه هرمزگان قطب سفرهای دریایی و گردشگری است و گام های مناسبی در این حوزه برداشته ایم، عنوان کرد: بروزرسانی ناوگان حملی و نقل دریایی و تشویق سرمایه گذاران برای توسعه زیرساخت ها و نوسازی ناوگان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در جزیره قشم با چند سرمایه گذاری جزیی شرایط مساعدی برای گردشگری دریایی بوجود آمده است، اظهار کرد: اما هنوز با توجه به ظرفیت های موجود جا برای کار بسیار زیاد است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه با ۱۵۰ میلیون تن میزان تخلیه و بارگیری شاهد رشد بودیم و نشان داد با وجود تحریم ها همچنان توانمند هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم ها و کرونا بازهم امیدواریم امسال در بحث تخلیه و بارگیری و به ویژه صادرات نفتی شاهد رشد باشیم.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نیاز به پای کار آمدن تمامی افراد داریم و بدون کمک یکدیگر راهی به پیش نمی بریم، تصریح کرد: اگر قرار است تیری به کمان بخورد نیاز به همراهی جوان و پیر دارد و دست یاری به سمت همگان دراز می کنیم و جوان و باتجربه در کنار هم می توانند برای توسعه بنادر هرمزگان راهگشا باشند.
علیرضا محمدی کرجی ران صبح امروز(۲۵ تیرماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: از اعتماد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و حمایت های استاندار و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای تصدی مدیرکلی بنادر و دریانوردی هرمزگان بسیار خرسندم
وی با بیان اینکه سال ۷۶ بود که زمانی تحصیلم تمام شد به دیدار آیت الله بهجت رفتم و از ایشان رهنمودی برای آغاز فعالیتم خواستم، اظهار کرد: وی عدم غفلت از یاد خدا و خدمت به خلق خدا را دو رکن اساسی خدمت خالصانه و صداقت دانست.
کرجی ران با اشاره به اینکه خدمت به خلق خدا امروز استفاده صحیح از منابع انسانی و شرفیت های خدادی است، خاطرنشان کرد: بنادر شرق و غرب هرمزگان نیز باید فعال تر بوده و شاخص های لجستیک را افزایش دهیم و به سمت کاهش هزینه کالا برویم.
وی ادامه داد: بندر شهید رجایی در سه دوره دهه ۷۰، دهه ۸۰ و دهه ۹۰ شاهد اقدامات چشمگیری بوده و امروز شاهد هستیم بخش خصوصی بسیار جلوتر از بخش دولتی قرار دارد و باید این دو بخش بهم نزدیک شوند.
کرجی ران با بیان اینکه کارگروه هایی که برای شنیدن سخنان بخش خصوصی است باید تشکیل دهند، عنوان کرد: یکی از مشکلات کنونی کشورمان در حجاب قرار داشتن مدیران است و این قول را می دهم از مدیران در دسترس باشم.
وی با اشاره به اینکه آنچه کشور را می سازد و مسیر توسعه را سرعت می بخشد توجه به نیریو انسانی است، اضافه کرد: ۴۵ روز برای مرور جایگاه فعلی بندرشهید رجایی و ارزیابی آن و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت وقت می خواهم و تمامی این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود.
مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه نیاز به پای کار آمدن تمامی افراد داریم و بدون کمک یکدیگر راهی به پیش نمی بریم، تصریح کرد: اگر قرار است تیری به کمان بخورد نیاز به همراهی جوان و پیر دارد و دست یاری به سمت همگان دراز می کنیم و جوان و باتجربه در کنار هم می توانند برای توسعه بنادر هرمزگان راهگشا باشند.