:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

عرضه ۱۰ هزار تن مرغ منجمد به بازار

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است.
کد خبر: ۱۵۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
اقتصادگردان- به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی افزود: در اسفندماه سال گذشته کمبود تقاضا و بسته بودن هتل ها و رستورانها به خاطر شیوع کرونا سبب شد که مرغدار مرغ زنده را در حدود ۶ تا ۷ هزار تومان بفروشد و مصرف کننده، آن را ۱۰ هزار تومان بخرد که این وضعیت باعث شد تولید کننده متضرر شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار، ادامه داد: برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع آوری کرد که در این راستا روزی ۲۰۰۰ تن مرغ جمع آوری کردیم و الان بیش از ۹۰ هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغدار باید مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در مرغداری بفروشد گفت: قیمت مرغ مصرف کننده در میادین میوه و تره بار نیز ۱۳ هزار تومان و در سطح خرده فروشی ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.

کلامی اضافه کرد: بالاترین قیمت مرغ در سیستان و بلوچستان است که قیمت آن به واسطه اینکه این استان تولید زیادی ندارد و فواصل بین شهری در آن زیاد است، حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰تومان بود.