:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نوبخت خبر داد:

توزیع ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار میان دانشگاه‌های علوم پزشکی طی چند روز آینده

معاون رئیس‌جمهور و رئیس برنامه و بودجه گفت: با دستور مقام معظم رهبری امکان برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی فراهم شد که بخشی از این اعتبار پرداخت شد و در چند روز آینده ۶ هزار میلیارد تومان در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت ۲۴ تیرماه در آیین افتتاح بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی ولیعصر بروجن در چهارمحال‌وبختیاری، با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا ۱۰۰ درصد اعتبارات بخش بهداشت و درمان در سال گذشته به طور کامل اختصاص یافت، اظهار کرد: این مسئله در حالی اتفاق افتاد که به دلیل شیوع کرونا درآمدهای دولت محقق نشد و کشور در رکود ناشی از کرونا قرار داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور توزیع شد، افزود: با دستور مقام معظم رهبری امکان برداشت یک  میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی فراهم شد که بخشی از این اعتبار پرداخت شد و در چند روز آینده ۶ هزار میلیارد تومان در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود.

وی گفت: مجوز استخدام ۳ هزار نفر برای کادر درمان کشور با اولویت جذب پرستاران شرکتی و قراردادی صادر شد.

نوبخت در پایان تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت حمایت از کادر درمان و بهداشت و درمان است و تلاش می‌شود کارانه و مطالبات در اسرع وقت پرداخت شود.