:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پرداخت وام ۴ میلیونی به ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تخصیص دو هزارمیلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان خبر داد و گفت: امسال به ۵۰۰ هزار نفر وام ۴ میلیون تومانی پرداخت می‌شود
کد خبر: ۱۵۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
اقتصاد گردان - مصطفی سالاری در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال پیش‌بینی و تامین اعتبار کردیم که این مبلغ ۱۰ برابر سود یعنی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش پیدا کند.
وی افزود: البته افزایش اعتبار به این معنی نیست که اگر فردی سال گذشته ۳ میلیون تومان می‌گرفت امسال ۳۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند، بلکه بر اساس پیشنهاد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ وام به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و تعداد نفراتی که تسهیلات می‌گیرند نیز بیشتر می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی وام و تسهیلات دریافت کردند اظهار داشت: امسال با اعتبار در نظر گرفته شده ۵۰۰ هزار نفر این وام را دریافت خواهند کرد.
به گفته وی، تاکنون یک مرحله از این وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شده و مرحله دوم را نیز به بانک اعلام کردیم که پرداخت شود. سالاری در ادامه گفتگو با مهر، افزود: تا پایان سال تمام اعتبار دو هزار میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.
وی در مورد معرفی بازنشستگان برای دریافت تسهیلات گفت: سهمیه هر استان را با آنها اعلام می‌کنیم، اما معرفی افرادی که تسهیلات می‌گیرند از سوی کانون‌های بازنشستگان استان‌ها خواهد بود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: ساز و کار دریافت وام فعلاً حضوری است، اما در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ای را طراحی خواهیم کرد تا بازنشستگان مراجعه حضوری نداشته باشند و اولویت دریافت وام را نیز خود کانون‌ها تعیین می‌کنند.
رشد ۳۹ درصدی تولید گوشت قرمز در خرداد۹۹

 مرکز آمار اعلام کرد که در خرداد ماه کشتارگاه‌های رسمی ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز تولید کردند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشت.نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ١٣٩٩ با ماه مشابه ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٣٩ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است.مقدار تولید گوشت در خرداد ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴۰ درصد، برای بز و بزغاله ٢۴ درصد، برای گاو و گوساله ٤١ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٤٨ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ١٠ درصد افزایش داشته است.نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در خرداد ١٣٩٩ نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۹ در حدود ۱.۵درصد کاهش داشته است.