:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سهامداران کدام شرکت‌ها سود بیشتری کردند؟

در روند معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل صعودی اما شاخص کل با معیار هم‌وزن نزولی بود که این موضوع بیانگر این است که سهام شرکت‌های بزرگ از رشد بیشتری برخوردار بودند.
کد خبر: ۱۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
اقتصادگردان- شاخص کل بورس امروز با ۱۸ هزار و ۵۲۱ واحد رشد رقم یک میلیون و ۸۴۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱۷۸۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۸۰ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۳ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال انجام دادند. در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و س‌.نفت، گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را داشتند و بانک‌های ملت، تجارت و پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری غدیر و گلوکزان نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز ۳۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۸ هزار و ۷۱۵ واحد رسید. در این بازار ۷۱۲ هزار معامله به ارزش ۱۲۸ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، سنگ‌آهن گوهرزمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌ گذاری صباتامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، بانک دی، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و گروه کارخانجات صنایع تبرک نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.