:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
معاون وزیر صمت:

پتانسیل استان مرکزی هنوز آزاد نشده، باید باور کنیم که شرایط جنگی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت گفت: امروز باید باور کنیم که در شرایط جنگی قرار داریم.
کد خبر: ۱۵۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

اقتصادگردان- مهدی اصفهانی ۲۴ تیرماه در آیین معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه دشمن تک به تک واحدهای تولیدی و اشتغال را هدف قرار داده‌ است، بیان کرد: اگر به باور جنگ برسیم، قطعا ساختار دفاعی و عملکردی خود را نیز جنگی خواهیم کرد و خود را برای مقابله با دشمن تجهیز می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز نفرات اول این جبهه بزرگمردان تولید هستند و این مقاومت و پایداری با همدلی شکل خواهد گرفت، افزود: نترسید، ما می‌توانیم. کافی است خودباوری داشته باشیم، ما در مقابل سختی‌ها مقاوم‌تر هستیم چراکه در سختی شکل گرفته ایم و عنصر ایرانی ها در مقابل سختی‌ها پایدار است و این ایستادگی را در طول تاریخ از خود نشان داده است و این پایداری مرهون همدلی، همگرایی و وحدت است.

اصفهانی با بیان اینکه امروز بارقه‌های امید را در چهره‌ اقتصادی استان مرکزی شاهد بودم، گفت: همگرایی و همدلی بین مسئولان و تولیدکنندگان را به چشم دیدم و با دل باور کردم. حرکت زیبنده و بارزی که در عرصه تولید در حال شکل گیری است، نشئه امید در استان مرکزی به عنوان پایتخت تولیدی کشور است و این اتفاق با همدلی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: روزی دستمان برای یک عدد ماسک می‌لرزید، اما امروز با همگرایی بین تولیدکنندگان وسیاست‌گذاری انجام شده توان صادرات ماسک را پیدا کرده ایم و این موفقیت از خودباوری ما نشات گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت با اشاره به چهار محور اصلی به عنوان وظایف کلی مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: این محورها که سرلوحه کار وزارت صمت قرار گرفته جهش تولید، ساخت داخل، تنظیم بازار، انجام صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه و غیرضروری است و وزارت صمت مصمم به اجرایی شدن این چهار محور در حال تجهیز برای تحقق این محورهای مهم است و به نهادهای مردمی و انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و اتاق‌هایی که از دل مردم بیرون آمده است اتکا می‌کند.

وی تصریح کرد: پتانسیل استان مرکزی هنوز آزاد نشده است، این استان حرکت کرده و می‌تواند در استان نقش آفرینی کند.

در این جلسه سعید جعفری کرهرودی به عنوان رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی معرفی شد.