:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با تصمیم کمیسیون کشاورزی انجام می‌شود

تشکیل کارگروه بین وزارت‌خانه‌های جهاد و نیرو با هدف هماهنگی بیشتر وظایف

سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ۱۰ مسئولیت قانونی مشترک بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باعث ناهماهنگی و پاسکاری وظیفه در بزنگاه‌ها شده است که کمیسیون کشاورزی مجلس، کارگروهی برای تبیین هماهنگی‌ها تشکیل خواهد داد.
کد خبر: ۱۵۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

اقتصادگردان- معین الدین سعیدی در مورد جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون با حضور وزیر نیرو، در مورد آب و عمدتا آب بخش کشاورزی بحث و بررسی شد و اینکه ۸۹ درصد آب مصرفی ما آب کشاورزی است.

سعیدی مهم‌ترین مسئله مبحث جلسه امروز کمیسیون را «تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت خانه جهاد و نیرو با هدف هماهنگی بیشتر وظایف» عنوان کرد و گفت: ما ۱۰ مسئولیت قانونی مشترک بین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی داریم. این مسئولیت مشترک باعث شده است که هر کدام از دستگاه‌ها در بزنگاه‌ها و لحظات مهم، توپ را در زمین یکدیگر بیندازند. این اشتراک به نوعی فرافکنی ایجاد کرده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس از پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر تشکیل جلسات کارگروهی توسط کمیسیون کشاورزی و با حضور دو وزارت‌خانه نامبرده و سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: فایده این جلسات تبیین وظایف هر دستگاه است. این کار در واقع برای این است که دود ناهماهنگی دستگاه‌ها به چشم مردم نرود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: موضوع مطرح شده دوم در جلسه امروز کمیسیون «لایحه مدیریت جامع بهره‌برداری پایدار از منابع آب» بود. ما بعد از قانون توزیع عادلانه آب، در این حوزه قانون جامعی نداشتیم. در این حوزه نیازمند بروزرسانی بودیم. در حال حاضر، این لایحه در حال تدوین است.

سعیدی گفت: در جلسه امروز ضرورت تصمیم‌گیری استان‌ها برای تخصیص آب قابل تأمین خودشان مطرح شد. نظر نمایندگان این بود که نباید اینگونه باشد که وزارت نیرو در تهران برای تخصیص آب در سیستان و بلوچستان تصمیم‌گیری کند. با این کار، در واقع دست مدیران استانی بازتر گاشته خواهد شد.

سعیدی در پایان گفت: جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود.