:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
رئیس بنیاد مسکن:

۵۸ هزار واحد آسیب‌دیده از سیل در کشور تعمیر و احداث شدند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۶۰ هزار واحد آسیب‌دیده در سیل در استان‌هایی مانند خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه حدود ۵۸ هزار واحد تعمیر و احداث شد.
کد خبر: ۱۵۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

اقتصادگردان- علیرضا تابش ۲۴ تیرماه در آئین بهره‌برداری از ۱۴۰۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در مهلت باقیمانده روند احداث مسکن‌های محرومان در چهارمحال و بختیاری به اتمام برسد.

وی افزود: تعمیر و بازسازی مسکن‌های آسیب‌دیده در سیل نیز بر عهده این نهاد بود که در چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ واحد مسکن آسیب‌دیده احداث و ۱۵۰۰ واحد نیز تعمیر شد.

رئیس بنیادمسکن با بیان اینکه در ۲۵ استان کشور تعدادی از خانه‌ها دچار آسیب شدند، گفت: از ۶۰ هزار واحد آسیب‌دیده در سیل در  استان‌هایی مانند خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه حدود ۵۸ هزار واحد تعمیر و احداث شد.

تابش در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای اتمام یک‌هزار واحد مسکونی تا یک‌سال آینده انجام می‌دهیم.

در ادمه این آئین سهراب رئیسی  مدیرکل بنیادمسکن چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح احداث ۲۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در ۳۵۰ روستای چهارمحال و بختیاری با وجود موانع و مشکلات بسیار از جمله بارش و ویروس کرونا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای غیرمقاوم چهارمحال و بختیاری مقاوم شده‌اند، بیان کرد: همچنین ۸۴ درصد مساکن روستایی دارای سند هستند.

رئیسی بیان کرد: روند احداث و تعمیر ۳۱۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در سیل در چهارمحال و بختیاری به پایان رسید.

وی تاکید کرد: یکی از درخواست‌های ما تخصیص زمین علاوه بر بحث اقدام ملی برای ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.