:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

روز پرنوسان برای بورس

بازار سرمایه امروز روزی پرنوسان را تجربه کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات صعودی بود، اما در ساعات میانی کاهش چشمگیری داشت و تا میزان یک میلیون و ۷۹۹ هزار واحد رسید، اما در نهایت در ساعات پایانی معاملات باز هم روند صعودی به خود گرفت.
کد خبر: ۱۵۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
اقتصادگردان- معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۳۴۲ واحد صعود رقم یک میلیون و ۸۱۶ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۳۷۶۳ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۸۲ هزار و ۱۲۵ واحد رسید.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۸۹ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران و گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس را تشکیل دادند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس روندی نزولی داشت و با ۶۱ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۶۷۱ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۷۸۹ هزار معامله به ارزش ۸۱ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال انجام دادند.

پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، فرابورس ایران و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی فرابورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده این بازار نیز از بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، صنایع ماشین‌های اداری ایران و س. توسعه و عمران استان کرمان تشکیل شده بود.