:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
استاندار تهران:

‌نشست زمین در دشت ورامین به دلیل استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی است

استاندار تهران گفت: اگر امروز شاهد نشست زمین ‌دشت ورامین هستیم به دلیل بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده و به این ‌که ما یک نگاه کلان نداشته ‌ایم.
کد خبر: ۱۵۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
اقتصادگردان- انوشیروان محسنی بندپی صبح دوشنبه 23 تیرماه در مراسم پویش «هر هفته الف. ب. ایران» «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو انجام شد، بیان کرد: افتتاح طرح آبرسانی به پیشوا از سد ماملو مطالبه‌ای بود که به تعویق افتاده بود و امروز محقق شد.

استاندار تهران با بیان اینکه همزمان با این طرح مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی محمود اباد و عملیات اجرایی ۷ و ۸ فاضلاب جنوب تهران نیز افتتاح شد، گفت: این عملیات‌ها نشان دهنده این است که همه ما در عمل یک نگاه راهبردی و جامع نگر را برای استان تهران و به ویژه جنوب شرق استان در برنامه‌های وزارت نیرو شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: اگر امروز شاهد نشست زمین در دشت ورامین هستیم به دلیل بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده و به این دلیل بوده که ما یک نگاه کلان نداشتیم که اگر ۳۳۰ میلیون متر مکعب در سال فاضلاب را تصفیه کنیم و در آب‌های کشاورزی مورد استفاده قرار دهیم و چاه‌ها را ذخیره کنیم؛ می‌توانیم از فرونشست جلوگیری کنیم ، لذا برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نگاه علمی و تخصصی است که توانست تدوام پیدا کند.

محسنی بندپی یادآور شد: ان شاءالله شاهد این باشیم که «پویش همه با هم» برای تأمین زیرساخت‌ها و هم نگاه به معیشت و وضعیت کنونی که با کرونا کمی آزرده شده تداوم یابد اما باید در نظر داشته باشیم که جامع نگری وزارت نیرو متوقف نشده است و نباید به بهانه کرونا از معیشت و افتتاح طرح‌ها غافل شد.

وی با تاکید بر ادامه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: امیدواریم زودتر زنجیره کرونا را شکست دهیم و با مبارزه همه جانبه با کرونا رویه خدمت و جامع نگری را تداوم بخشیم.