:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ‌استان:

دشت ورامین از بحرانی‌ترین دشت‌های تهران است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۶۰ حلقه چاه دشت ورامین از مدار خارج شده است تا سفره‌های زیرزمینی دچار بحران نشوند.
کد خبر: ۱۵۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
اقتصادگردان- محمدرضا بختیاری امروز دوشنبه 23 تیرماه در مراسم انتقال خط آب سد ماملو به شهرستان پیشوا که ‌با حضور وزیر نیرو آغاز شد، اظهار کرد: دشت ورامین از مناطق حاصل خیز استان تهران بوده که سازمان جهانی غذا و دارو آن را از اولین دشت‌های حاصلخیز به مساحت ۱۱۰ هکتار می‌داند.

وی ادامه داد: دشت ورامین از اولین دشت‌هایی بود که کانال آبیاری در این دشت تعریف شده و فعالیت‌های کشاورزی را انجام می‌داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: دشت ورامین جزو دشت‌هایی بود که آب  مورد نیاز را از پساپ تصفیه خانه جنوب تهران  به دشت ورامین منتقل می‌کند.

بختیاری بیان کرد: در برنامه جامعی که آبفا تعریف کرده ۲۳۰ میلیون مترمکعب برای آب کشاورزی به دشت ورامین انتقال پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: تصفیه خانه ۷ تهران در دو فاز افتتاح شده و این مجموعه آب شرب و کشاورزی ۴ شهرستان جنوب شرق را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران دشت ورامین را از بحرانی‌ترین دشت‌های استان تهران دانست و تأکید کرد: ۶۰ حلقه چاه دشت ورامین از مدار خارج شده است تا سفره‌های زیرزمینی دچار بحران نشوند.

بختیاری خاطرنشان کرد: آی سی دشت ورامین در سال‌های قبل ۱۹۰۰ بود ولی این شوری آب به ۸۰۰ رسیده و در خیلی از مناطق آب شیرین کن‌ها جمع آوری شده است.

وی در ادامه گفت: تلفیق دو اداره آب روستایی و شهری از مهم‌ترین اقدامات آبفای استان تهران بوده است و در استان روستای بدون آب نداریم و در نهایت دو تا سه روستا مشکل آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: شهرستان پیشوا آخرین شهرستان است که آب به آن انتقال پیدا می‌کند که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بختیاری عنوان کرد: این انتقال با دو هدف تأمین و تقویت کیفیت آب شرب مردم شهرستان پیشوا و جلوگیری از فرو نشست زمین در دشت بزرگ ورامین انجام شده است.