:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

عقبگرد نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

قیمت نفت روز دوشنبه که معامله گران به انتظار نتیجه نشست هفته جاری اعضای کلیدی گروه اوپک پلاس درباره روند کاهش تولید این گروه از ماه آینده بودند، کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
اقتصادگردان- بهای معاملات نفت برنت ۲۷ سنت کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت کاهش، به ۴۰ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته که افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا باعث شد ایالت های متعددی در آمریکا محدودیت های بیشتری برای سفر وضع کنند، تغییر چندانی نداشت. محدودیت های مذکور به معنای تضعیف روند احیای تقاضا برای نفت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان خواهد بود.

با این حال قیمت نفت روز جمعه پس از این که آژانس بین المللی انرژی دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد، بیش از دو درصد صعود کرد.

قیمت های نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز گروه اوپک پلاس، از رکورد پایینی که در آوریل به ثبت رسانده بود، صعود کرده است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست مشترک عربستان سعودی و روسیه روز سه شنبه و چهارشنبه به منظور توصیه درباره سطح آینده کاهش تولید این گروه دیدار خواهد کرد.

انتظار می رود این گروه با اشاره به بهبود تقاضای جهانی برای نفت، محدودیت عرضه خود را تسهیل کرده و به ۷.۷ میلیون بشکه در روز برساند.

در این بین، لیبی روز جمعه نخستین محموله نفت خود در شش ماه گذشته را صادر کرد اما روز یکشنبه دوباره وضعیت اضطراری برای تمامی صادرات نفت این کشور برقرار شد. محاصره میادین و بنادر نفتی از سوی نیروهای شرق این کشور، مانع از تولید و صادرات نفت لیبی شده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت لیبی امارات متحده عربی را متهم کرد از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر خواسته است محاصره نفتی را دوباره برقرار کنند.