:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

همه چیز درباره محصول جدید ایران‌خودرو

این روزها نقل محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو (پروژه K۱۳۲) که به برنامه پیش‌فروش تیرماه به عنوان طرح فروش مشارکتی در دو نوع دستی و اتوماتیک اضافه شده، بسیار است؛ این گزارش به معرفی ویژگی‌های این محصول جدید ایران‌خودرو، قیمت تقریبی و نحوه و زمان عرضه آن می‌پردازد.
کد خبر: ۱۵۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
اقتصادگردان- این محصول جدید ایران‌خودرو در طرح پیش‌فروش اخیر محصولات این گروه خودروسازی به عنوان طرح مشارکت در تولید در کنار هشت محصول دیگر ایران‌خودرو عرضه شده است که به گفته قائم مقام ایران‌خودرو در امور بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، تا صبح دیروز(شنبه)، بیش از ۶۰ هزار نفر برای خودوری k۱۳۲ پیش‌ ثبت‌نام کرده‌اند.

 سود مشارکت در این طرح برای این محصول جدید، شش تا ۹  درصد خواهد بود و موعد تحویل آن از ۱۲ تا ۱۴ ماه درنظر گرفته شده است.

در رابطه با قیمت محصول جدید ایران‌خودرو که به گفته مدیرعامل این گروه خودروسازی، نام آن به زودی تصویب و اعلام می‌شود، نیز باید گفت که برای پیش ثبت‌نام این محصول در طرح مشارکت در تولید  به صورت علی‌الحساب برای مدل دستی آن ۱۱۹  میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و برای گیبرکس اتوماتیک آن ۱۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه این مبالغ به صورت پیش‌پرداخت است، به گفته محسن ناقدی- قائم مقام مدیرعامل این گروه صنعتی در امر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو- قیمت توافقی برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد اما سعی بر این است تا با کمترین هزینه‌ این پروژه به سرانجام برسد و در نهایت نیز قیمت آن در زمان تحویل توسط دستگاه‌های متولی تعیین خواهد شد و ایران خودرو موظف است بر اساس آن قیمت ها تحویل دهد، اما قطعا با توجه به ویژگی‌های این خودرو و با توجه به اینکه دارای رقیب در بازار است، قیمت آن رقابتی خواهد بود اما مشتریان در زمان عرضه متوجه قیمت عادلانه آن خواهند شد. با توجه به اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر در برنامه مشارکت در تولید این محصول در پیش ثبت‌نام این خودرو علاقه نشان داده‌اند، نشان می‌دهد که مردم از قیمت‌گذاری آن ناراضی نیستند.

علاوه براین طبق تاکید مدیرعامل ایران‌خودرو، طرح فروش مشارکت در تولید این خودرو برای تحویل در سال آینده، منافاتی با برنامه تولید سال جاری ندارد و ایران‌خودرو برنامه تولید هزار دستگاه در سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

این خودرو محصول دیگر خودرویی سدان در کلاس ابعادی C است که در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک و با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو ۵ راهی بازار خواهد شد. از جمله ویژگی‌های محصول جدید ایران‌خودرو می‌توان گفت که نوع موتور این خودرو EC۵، حجم موتور (cc ۱۶۰۰)، حداکثر توان موتور آن ۱۱۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است که  ۱۶ سوپاپ داشته و سوخت آن سوخت سازگاربنزین بدون سرب اکتان ۹۵ است.

همچنین سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای، حداکثر سرعت (km/h ۱۹۰)، سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

علاوه براین در پروژه K۱۳۲، ترمزهای جلو و عقب دیسکی(ABS، HSA، ESC، EBA)، کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، صندلی‌های جلو برقی، دوربین دیدعقب، آینه‌های برقی تاشونده راهنمادار، سیستم هشداردهنده مالتی پلکس، سان‌روف، چراغ روشن‌کننده فضای پایین داخل کابین (Foot lamp)، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ورود بدون کلیدو چراغ های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز ( Day Light) نیز درنظر گرفته شده است.

اقتصاد گردان

اقتصاد گردان