:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس اداره گاز ماکو:

گازرسانی به ۳۹ روستای ماکو و بازرگان در دست اجرا است

رئیس اداره گاز ماکو گفت: شهرهای ماکو و بازرگان در حوزه های خانگی، تجاری و گردشگری به صورت ۱۰۰ درصدی گازدار شده اند.
کد خبر: ۱۵۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

اقتصادگردان- رسول نوری نسب با تاکید براینکه در راستای توسعه گازرسانی در حوزه های خانگی، تجاری و گردشگری، شهرهای ماکو و بازرگان به صورت ۱۰۰ درصدی و روستاهای این شهرها به میزان ۴۱ درصد گازدار شده اند، افزود: گازرسانی به ۳۹ روستای دیگر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرایند گازرسانی در ۳۹ روستا از جمله محور قره تپه، محور هندرور، محور هاسون، محور رند، محور یارم قیه در حال اتمام است، افزود: برای محور قره خاچ در آینده نزدیک پیمانکار تعیین خواهد شد و برای کل این روستاهای ذکر شده اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس اداره گاز ماکو همچنین با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه ها ضریب نفوذ گاز در روستاهای شهرستان به بالای ۷۴ درصد خواهد رسید، افزود: پکیج پیمانی برای ۴۰ روستای محور بورالان در جهت پیمان‌سپاری در سال‌ آینده در دستور کار است.

نوری نسب به توپوگرافی شهرستان و سنگی بودن بسیاری از مناطق ماکو اشاره و تاکید کرد: از روستاهای باقی مانده بدون گاز تا این لحظه بسیاری خارج از شرایط مفاد طرح بیع متقابل است و به خاطر موقعیت کوهستانی و سنگی بودن مسیر روستاها، هزینه هر خانوار به مبالغی بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان می رسد.

وی در تشریح چگونگی روند گازرسانی به صنایع ماکو از جمله شهرک های صنعتی و سایر صنایع اظهار کرد: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی سبک و سنگین، پایانه صادراتی، صنایع گلخانه ای، کارخانه‌ سیمان، شهرک صنعتی شماره ۲ و تمام مرغداری های شهرستان با مبلغی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در حال انجام است.