:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

موزه بانک ملی ایران سه ساله شد

21 تیرماه سالروز تاسیس موزه بانک ملی ایران است و این گنجینه فاخر و میراث ماندگار ملی طی سه سال گذشته، میزبان علاقه مندان به تاریخ، هنر و تاریخچه پولی و بانکی کشور بوده است.
کد خبر: ۱۵۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، موزه بانک ملی ایران برگ زرینی در دفتر افتخارات این بانک است که در تابستان سال 1396 با عزم راسخ مدیرعامل بانک دكتر محمد رضا حسین زاده و تلاش های شبانه روزی و جهادگونه كاركنان طی مراسمی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تنی چند از مدیران و مسئولان ارشد دولت و جمعی از کارشناسان و علاقه مندان به عرصه فرهنگ و هنر، رسماً افتتاح شد.
این موزه به عنوان برگی از افتخارات ملّی كشورمان، عظمت و پشتوانه بانك برآمده از دل مردم را به منصه ظهور می رساند که اشیاء گرانقیمت و گنجینه های ارزشمند بانك در آن برای عموم قابل بازدید شده است.
با راه اندازی این موزه شرایطی فراهم شد که آثار ارزشمند، فاخر و اشیای تاریخی و هنری گرانقیمت و گران بهای نه دهه بانک در بخش ها و مجموعه های متنوع نظیر تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، مینیاتور، آثار قلمزنی، سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ و آثار با ارزشی از هنرمندان صاحب نام در معرض دید عموم، علاقه مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
قرار گرفتن این ساختمان در محوطه باستانی میدان مشق و بافت قدیمی تهران و نزدیکی آن با موزه جواهرات ملی، موزه آبگینه، موزه ملک، موزه ایران باستان، موزه تمدن اسلامی، موزه عبرت، موزه بانک سپه، دانشگاه هنر و... بر اهمیت آن بسیار افزوده است و این بنای قدیمی و تاریخی با داشتن نمادها و عناصر معماری خاص خود، ارزش زیادی از نظر معماری در کشور دارد به دلیل این که برای نخستین بار در معماری این بناها، معماری باستانی ایران و معماری اروپا در یک جا عرضه شد.
موزه بانک ملی ایران پذیرای صد ها علاقه مند به تاریخ این کشور است و به طور برنامه ریزی شده نیز تا کنون ده ها سفیر، وزیر، مورخ و دانشمند فعال در این حوزه، توانسته اند آن را بازدید کنند.
اکنون بازدید از این موزه از ساعت 10 صبح تا 16 عصر برای علاقه مندان به بازدید از آثار فاخر و مختلف تاریخی و سبک های مختلف هنری امکان پذیر است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، علاقه مندان و گردشگران می توانند با مراجعه به سایت بانک به صورت مجازی هم از این آثار دیدن کنند.