:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

تبریک روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طي پيامي، روز ماليات و آغاز هفته فرهنگ مالياتي را به مؤديان خوش حساب مالياتي و همکاران سازمان امور مالياتي کشور تبريک گفت.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، وزیر اقتصاد در این پيام تصريح نموده است: بحمدالله کارکنان، کارشناسان و مديران سازمان امور مالياتي كشور با اراده اي قوي و تلاشي جهادي در اين مسئوليت خطير به خوبي نقش آفرين بوده اند و گواه اين موضوع، ركورد بي نظير در چهارده سال اخير در زمينه تحقق ۱۰۲ درصدي درآمدهاي مالياتي در سال ۱۳۹۸ است كه شايسته تقدير است.
در بخشی از این پیام‌آمده است: برای تحقق درآمدهاي مالياتي در سال جاري اقدامات ارزشمندي با رعايت تسهيل فعاليت کسب و کارها مبتني بر جديدترين فناوري هاي نوين، بعمل آمده است، به نحوي که حمايت هاي ويژه از فعالان اقتصادي در قالب بخشودگي جرايم قابل بخشش مالياتي، امهال مالياتي و ارايه تسهيلات ويژه به مشاغل آسيب ديده از کرونا صورت گرفته است.
دژپسند در ادامه این پیام، هوشمندسازی نظام مالیاتي را به عنوان يکي از برنامه هاي مهم وزارت اقتصاد مورد تأکيد قرار داده است.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، پيام وزير اقتصاد به مناسبت روز ماليات و آغاز هفته فرهنگ مالياتي بدين شرح است:

باسمه تعالی

مالیات مطمئن ترین، سالم ترین و پایدارترين منبع تامين مالي دولت به شمار مي رود که با برنامه ريزي صحيح مي تواند اثرات مطلوبي در توسعه پايدار کشور، مقاوم سازي اقتصاد در برابر شوک ها و تهديدهاي خارجي، رفع نابرابري هاي اجتماعي، توزيع عادلانه ثروت در جامعه و افزايش رفاه و آباداني و تامين امنيت، بهداشت و درمان داشته باشد.
مهمترین روش تأمین مالی مد نظر مدیريت اقتصادي کشور، درآمد هاي مالياتي است و اين مهم باري عظيم را بر دوش اين سازمان راهبردي قرار داده است.
بحمدالله کارکنان، کارشناسان و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور با اراده ای قوي و تلاشي جهادي در اين مسئوليت خطير به خوبي نقش آفرين بوده اند و گواه اين موضوع، ركورد بي نظير در چهارده سال اخير در زمينه تحقق ۱۰۲ درصدي درآمدهاي مالياتي در سال ۱۳۹۸ است كه شايسته تقدير مي باشد.
در حالی که محدودیت ها و تحریم های اعمال شده توسط دشمنان، تعمدا و به صورت برنامه ريزي شده، آسيب به منابع مالي کشور را هدف قرار داده است و در شرايطي که شيوع بيماري کرونا و آسيب هاي مبتلابه كسب و كارها ناشي از همه گيري اين ويروس منحوس بر فضاي اقتصادي كشور سايه انداخته، شاهديم كه براي تحقق درآمدهاي مالياتي در سال جاري اقدامات ارزشمندي با رعايت تسهيل فعاليت كسب و كارها مبتني بر جديدترين فناوري هاي نوين، بعمل آمده است، به نحوي كه حمايت هاي ويژه از فعالان اقتصادي در قالب بخشودگي جرايم قابل بخشش مالياتي، امهال مالياتي و ارايه تسهيلات ويژه به مشاغل آسيب ديده از كرونا صورت گرفته است.
هر کدام از این اقدامات اثرات قابل ملاحظه ای در ایجاد اعتماد و اطمینان در فضاي کسب و کار کشور و حمايت واقعي از توليد كنندگان و نهايتا تحقق درآمدهاي پيش بيني شده مالياتي داشته است.
بی گمان این توفیقات نظام مالیاتي در تحقق اهداف مالياتي، همراه با توسعه و ترويج فرهنگ مالياتي درکشور، افزايش تمکين داوطلبانه موديان و تسريع در وصول معوقات مالياتي، نشانه روشني از سياست ها و تدابير مناسب اتخاذ شده و تلاش هاي موفق همکاران مجموعه نظام مالياتي کشور است.
همچنین نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت این است که تامين نيازهاي توسعه اي کشور، و بويژه تحقق كامل شعار «جهش توليد» مد نظر مقام معظم رهبري، مستلزم تحقق درآمدهاي مالياتي است، اما بايد توجه داشت، كه كسب درآمدهاي مالياتي نبايد به قيمت تحت فشار قرار دادن بخش خصوصي در شرايط حساس كنوني باشد.
در ادامه لازم می دانم به اهمیت هوشمندسازی نظام مالیاتي به عنوان يکي از برنامه هاي مهم وزارت اقتصاد تأکيد نمايم، اين کارويژه مهم که در راستاي تحقق هوشمند سازي اقتصاد است در نهايت منجر به توانمند شدن سازمان امور مالياتي و تحقق اهداف كلان اقتصادي در حوزه تامين مالي دولت مي شود و انتظار مي رود، سازمان امور مالياتي با بسيج امكانات و منابع خود در هوشمندسازي نظام مالياتي تسريع نمايد.
در پایان فرا رسیدن روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتي را خدمت مؤديان خوش حساب مالياتي و همچنين همکاران سختکوش سازمان امور مالياتي در اقصي نقاط کشور تبريک و تهنيت عرض نموده و موفقيت روزافزون همه اين عزيزان را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.
امیدوارم با تحولات ارزش آفرین و گام‌های دانش‌بنیاني که در نظام مالياتي کشور جريان دارد، به زودي در راستاي تحقق اهداف سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي، شاهد تحقق کامل بودجه بدون وابستگي به نفت و اداره كشور از طريق درآمدهاي پاك مالياتي باشيم.