:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

مدرسه سازی اقدامی فرهنگی و شایسته است

جلسه ای با حضور مسوولین آموزش و پرورش ، مسوولین سازمان نوسازی مدارس و مدیریت و کارشناسان بانک مسکن استان مرکزی در دفتر مدیر آموزش و پرورش استان تشکیل شد و سند توافقنامه ساخت پروژه دبیرستان سه کلاسه مقطع متوسطه اول با زیر بنای 413 متر مربع در روستای لوزدر علیا در بخش سربند شهرستان شازند، به امضا رسید.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
اقتصادگردان- شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی مدرسه سازی را اقدامی فرهنگی و شایسته دانست و گفت: سازمان هایی که به این اقدام دامن می زنند رشد، توسعه و سازندگی میهن اسلامی را در اهداف خود گنجانده اند. مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این جلسه با استناد به آیه 46 سوره مبارکه کهف، اظهار داشت: آنچه نزد خداوند بهتر و نیک تر است، عمل صالحی است که انجام می پذیرد و اثر آن تا قیامت باقی و جاویدان است.

وی افزود: بانک مسکن، داوطلبانه پا در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی گذارده و از سال های گذشته در چندین استان کشور و امسال در استان مرکزی تامین مالی ساخت مدارس را با هدف کمک به رشد و اعتلای آموزش در مناطق محروم آغاز کرده است.

فولادوند افزود: این اقدام بانک، برگ زرین دیگری در دفتر قطور خدمات بانک مسکن به مردم به شمار می آید و بانک مفتخر است به دنبال تامین مالی مسکن اقشار مردم در مناطق مختلف شهر و روستا، سربلندی در طرح عظیم مسکن مهر و مقاوم سازی مسکن روستایی این بار در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه، مدرسه سازان را حمایت مالی و دانش آموزان در مناطق محروم را حمایت آموزشی کند و این خود نمونه بارز باقیات و صالحات است.

وی تصریح کرد: پیشتر بانک مسکن در استان، با اداره کل آموزش و پرورش تعامل خوبی داشته و بسیاری معلمان در قالب تعاونی مسکن از بانک تسهیلات مناسب و ارزان قیمت دریافت داشته و هم اکنون صاحب خانه شده اند و امیدواریم زین پس نیز این رویه ادامه یابد.

فولادوند اظهار داشت: مایلم در جلسات تخصصی کارشناسان مالی آموزش و پرورش و بانک مسکن، پیرامون تسهیلات مسکن فرهنگیان و رفع مشکل مسکن آنان ورود پیدا کنم و در این بین، از هر گونه نظر و پیشنهاد حمایتی بانک دولتی و تخصصی مسکن استقبال خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین غفاری رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز و محمدی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی با تمجید از اقدام فرهنگی و خیرخواهانه بانک مسکن، نظیر چنین اقداماتی را فتح بابی برای سایر سازمان های خیّر در جهت هزینه نمودن بودجه های فرهنگی سازمان خود دانسته، اظهار داشت: ساخت و تجهیز مدارس به منزله ساخت کانون های انسان سازی و پرورش استعدادها و تربیت مدیران فردای کشور بوده، بسی شایسته است سازمان ها با حضوری سبز و پررنگ تر از گذشته در این امر مشارکت کنند.

احمد علی جعفری مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی نیز در ادامه جلسه، با معرفی بانک مسکن به عنوان بانکی توسعه ای- تخصصی و حامی بی چون و چرای اقشار مختلف مردم در تامین مالی و رفع مشکل مسکن خانوارها به ویژه اقشار با دهک های متوسط جامعه و ارائه آماری از عملکرد بانک در سال گذشته و امسال در بخش تجهیز منابع و تخصیص تسهیلات گفت: به جرات می توانم بگویم بانک مسکن از معدود بانک هایی است که استراتژی مشخص و هدف تعیین شده ای دارد و از بدو تاسیس تا کنون همواره در راستای همان هدف گام برداشته و هر سال سعی دارد با اتخاذ سیاست های بهینه اعتباری، شرایط اعطای تسهیلات را برای دهک های متوسط جامعه که اکثریت افراد جامعه را تشکیل می دهند سهولت بخشد.

جعفری افزود: آمار تسهیلات پرداختی بانک مسکن در استان، خود مبین این واقعیت است که بانک مسکن با بیشترین میزان وام پرداختی در شبکه بانکی استان، سعی داشته، بخش مسکن و ساختمان استان را تا حد امکان حمایت و تامین مالی کند و در این بین، در اکثر سالها حتی از اعتبار مازاد سایر استان های کشور نیز استفاده کرده است.

وی اظهار داشت: بانک در ادامه و در تجهیز منابع مالی خود در جهت ارائه خدمات بیشتر به مشتریان خود، دو عامل جذب منابع و وصول مطالبات را به جد دنبال می کند و انتظار دارد تحت حمایت همه جانبه دولت، سازمان ها و نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی، خصوصا آنها که برای کارکنانشان متقاضی تسهیلات مسکن بوده و یا می باشند فرآیند تجهیز منابع و بازگشت مطالبات بانک از تسهیلات گیرندگان، بهتر از گذشته صورت پذیرد.

جعفری از مدیر کل نوسازی مدارس استان خواست در ادامه و در جهت تعامل با بانک، نسبت به معرفی پیمانکاران خود به بانک جهت افتتاح حساب جاری، اخذ ضمانتنامه و غیره اقدام کند. وی همچنین به مدیر کل آموزش و پرورش استان پیشنهاد داد، از خدمات متنوع بانک مسکن برای کادر معلمان و مربیان آموزشی استفاده کرده و مجوز حضور کارشناسان بانک در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس به جهت تبیین خدمات و محصولات بانک خصوصا آموزش سپرده گذاری تا اخذ تسهیلات مسکن جوانان برای دانش آموزان را صادر نمایند.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، سند توافق نامه ساخت دبیرستان سه کلاسه در روستای لوزدر بخش سربند به امضای مسوولین ذی ربط رسید.