:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خدمات ویژه در نسخه جدید همراه‌بانک

همراه بانک مسکن بستری برای استفاده از خدمات بانکی روی تلفن همراه هوشمند است که با استقبال صاحبان حساب‌های کارتی در بانک مسکن روبرو شده است.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
اقتصادگردان- به کمک این سامانه امکان دسترسی مشتریان به حساب ها، کارت ها، تسهیلات، برچسب های الکترونیکی عوارضی و ... میسر می شود. این اداره کل به منظور گسترش حوزه خدمات بانکداری الکترونیک و جذب رضایت مشتریان نسخه همراه بانک جدید را با بکارگیری تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین راه اندازی کرد.

سامانه همراه بانک جدید که در نیمه دوم سال گذشته در دسترس قرار گرفت، از دو بخش «ورود متمرکز» و «پیشخوان» تشکیل شده است.

از ویژگی های مهم بخش ورود متمرکز می‌توان به توسعه سامانه همراه‌بانک بر اساس سرویس‌های ارائه شده در اینترنت‌بانک و ظاهر و عملکرد مشابه، صندوق پیام، دفترچه اطلاعات اشخاص، امکان بهره‌برداری از پروفایل حقوقی برای ارائه خدمات به مشتریان حقوقی، موقعیت‌یاب شعب بانک و درگاه‌های حضوری نظیر کیوسک‌بانک و خودپرداز، ورود به برنامه با ابزار بیومتریک، اسکن کارت به جای وارد کردن شماره کارت و ... اشاره کرد.

آنچه با عنوان ارائه سرویس های بانکی و ظاهر و عملکرد مشابه در اینترنت‌بانک و همراه‌بانک جدید مسکن میسر شده، در واقع یک گام برای تحقق استراتژی روز صنعت بانکداری دنیا یعنی « OmniChannel» به شمار می‌آید. این مفهوم در واقع به منزله ایجاد تجربه کاربری مشابه در هنگام استفاده از درگاه‌های مختلف بانکی برای دریافت یک سرویس یا خدمت مشخص است. در واقع احساسی که مشتریان بانکی در زمان استفاده از درگاه‌های مختلف برای دریافت یک خدمت پیدا می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. بانک مسکن با یکسان‌سازی تجربه کاربری مشتریان در نسخه‌های جدید اینترنت‌بانک و همراه بانک که سال گذشته در دسترس کاربران قرار گرفت، به عنوان یکی از بانک‌های پیشگام کشور در حوزه OmniChannel گام مهمی در تحقق این استراتژی روز صنعت بانکداری دنیا برداشته است.

افزون بر این امکان ورود به همراه‌بانک با استفاده از اثر انگشت به عنوان یکی از ابزارهای بیومتریک رایج در امر ورود امن به درگاه‌های بانکی به نسخه جدید همراه بانک مسکن افزوده شده است که ضمن کاربرپسند بودن آن و سهولت نسبت به وارد کردن رمز معمول، سطح امنیت تراکنش‌های انجام شده با این درگاه را ارتقاء می‌دهد.

بخش خدمات مبتنی بر «پیشخوان» همراه بانک جدید نیز شامل سرویس های عمومی و به عنوان درگاه سریع و سهل الوصول و بدون نیاز به احراز هویت، قادر به ارائه سرویس‌های پرکاربرد کاربران شامل انتقال وجه کارتی، خرید انواع شارژ ، پرداخت قبض و قسط و نیز شارژ برچسب الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC) است.

پس از ورود به بخش پیشخوان کاربر می‌تواند کارت‌های خود شامل کارت‌های بانک مسکن و سایر بانک‌ها را اضافه کند؛ تنها با این تفاوت که سرویس‌های قابل ارائه به کارت سایر بانک‌ها محدودتر است.

همچنین به منظور کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانک، امکان تغییر یا اخذ رمز سامانه همراه‌بانک مسکن، در سامانه پیشخوان پورتال بانک مسکن به آدرس https://ecounter-bank-maskan.ir مهیا شده است. کاربر با ورود اطلاعات خود شامل کدملی، شماره کارت بانک مسکن، رمزدوم کارت (رمز پویا)، تاریخ انقضا و کدcvv2 نسبت به اخذ رمز ورود به درگاه همراه‌بانک اقدام کند. لازم به ذکر است این امکان فقط برای مشتریانی که نسبت به فعال‌سازی درگاه همراه بانک و اضافه کردن حساب یا کارت خود در یکی از شعب بانک مسکن اقدام کرده‌اند، مقدور است.

از دیگر خدمات نوین در سامانه جدید همراه بانک خوانش شماره کارت با دوربین (OCR) است. با استفاده از این امکان در سامانه همراه‌بانک مسکن در منوی انتقال وجه کارتی به جای وارد کردن دستی شماره کارت مقصد، می‌توان با استفاده از دوربین تلفن همراه اقدام به خوانش شماره کارت کرد که این امر موجب سهولت کاربری مشتریان، جلوگیری از خطای کاربری و همچنین افزایش رضایتمندی آنها می‌شود.