:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

قیمت نفت عربستان برای سومین ماه گرانتر شد

عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود برای ماه اوت به مقصد آسیا، آمریکا و شمال اروپا را در پی نشانه‌های تداوم بهبود تقاضا برای انرژی، افزایش داد.
کد خبر: ۱۵۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
اقتصادگردان- شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش رسمی گرید نفتی سبک عرب لایت به مشتریانش در آسیا را که بزرگترین بازار این شرکت محسوب می‌شود، برای سومین ماه متوالی افزایش داد اما این افزایش کمتر از میزان مورد پیش بینی بازرگانان بود. این گرید در آسیا یک دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص قیمت نفت خاورمیانه فروخته خواهد شد در حالی که در ژوییه ۲۰ سنت پایینتر از این شاخص بود.

بازرگانان و پالایشگاه‌هایی که اکنون با حاشیه سود اندک پالایش نفت دست و پنجه نرم می‌کنند، پیش‌بینی کرده بودند قیمت عرب لایت در اوت یک دلار و ۴۵ سنت افزایش خواهد داشت.

آرامکو قیمت همه گریدهای نفتی خود به مقصد آسیا برای فروش در اوت را یک دلار در هر بشکه افزایش داد و قیمت فروش نفت سبک به مقصد آمریکا را بین ۲۰ تا ۴۰ سنت بالا برد و نفت عرب لایت با ۳۰ سنت افزایش، یک دلار و ۶۵ سنت بالاتر از شاخص قیمت بازار شد. قیمت اکثر گریدهایی که به مشتریان شمال غربی اروپا فروخته خواهند شد هم افزایش داده شد. تنها منطقه ای که آرامکو قیمت فروش نفت خود را به مشتریانش کاهش داد، مدیترانه با یک دلار در هر بشکه کاهش قیمت فروش بود.

عربستان سعودی و روسیه در چارچوب گروه اوپک پلاس سرگرم اجرای داوطلبانه کاهش عرضه به منظور کاهش سطح ذخایر و متعادل کردن بازار هستند. این کشورها با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه موافقت کرده‌اند و قصد دارند از آغاز اوت کاهش تولید خود را محدود کنند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اواسط ژوئن گفت: اوپک پلاس در مسیر درستی قرار دارد اما برای دستیبابی به تعادل مجدد بازارهای نفت، راه طولانی در پیش دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سعودیها صادرات نفتشان را در ژوئن به پایینترین میزان در چند سال گذشته کاهش دادند.