:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

خبر خوش معاون وزیر کار برای تعاونگران

معاون تعاون وزارت کار با اشاره به امکان ثبت نام تعاونی های متقاضی وام کرونا در سامانه کارا از افزایش سقف تسهیلات صدور ضمانت‌نامه برای تعاونی‌ها به میزان ۷۵ درصد و اختصاص خط اعتباری ویژه از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد تعاونیهای دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
اقتصادگردان- محمد کبیری در حاشیه وبینار بین المللی تجربه نگاری الگوهای کسب و کارهای  تعاونی در کشورهای منتخب که در وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی تعاون و در حمایت از تعاونگران کشور سقف صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون را به میزان هفتاد و پنج درصد افزایش دادیم و تفاهم نامه همکاری میان وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت بیشتر از تعاونی های دانش بنیان و شتاب دهنده های دانش بنیان تعاونی در سراسر کشور را به امضا رساندیم.

اختصاص خط اعتباری ویژه برای تعاونیهای دانش بنیان

وی افزود: با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک توسعه تعاون یک خط اعتباری ویژه را برای تعاونی های دانش بنیان ایجاد کرده ایم و این تعاونی ها به تمام شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور مراجعه و با کمک صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون فرایند اخذ تسهیلات را با نرخ ترجیحی تسهیل کنند.

تشکیل اولین اتحادیه تعاونیهای تسهیلگر در سیستان و بلوچستان

معاون امور تعاون وزارت کار تشکیل اتحادیه تعاونی های تسهیلگر را از دیگر اقدامات بخش تعاون اعلام کرد و گفت: این اتحادیه جمعا از چهل و یک تعاونی در سراسر کشور تشکیل می شود و سیاست وزارت کار برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی از طریق تشکیل تعاونی های روستایی واتصال تعاونی های خرد به بازار مصرف با کمک این اتحادیه اتفاق خواهد افتاد و  این طرح به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

کبیری با اشاره به فعالیت بیش از نود و چهار هزار تعاونی در کشور گفت: این تعاونی ها در سه حوزه تولیدی، توزیعی و خدمات فعالیت دارند و بیش از ۵۴ درصد تعاونی ها تولیدی  هستند.

مذاکره با مرکز آمار برای تعیین سهم دقیق بخش تعاون

معاون وزیر کار همچنین از مذاکره با مرکز آمار ایران برای احصا و تعیین سهم دقیق بخش تعاون در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصاد کشور، پیامدهای منفی کووید ۱۹ و تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه کشورمان،   تعاونی ها بهترین قالب برای مقابله با شمار می روند و به افزایش تاب آوری، جذب سرمایه های خرد و ایجاد اشتغال در کشور کمکم کنند.

ثبت نام تعاونی های متقاضی وام کرونا در سامانه کارا

وی در پایان از اختصاص یازده هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون در سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای آسیب شناسی تعاونی های آسیب دیده از بحران کرونا جلسات متعددی را به شکل آنلاین برگزار کرده ایم و تعاونی های متقاضی تسهیلات کرونا علاوه بر تسهیلات بانک توسعه تعاون می توانند در سامانه کارا ثبت نام کرده و از وام و تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شوند.