:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

حمام چند؟

رئیس اتحادیه گرمابه‌داران، سونای خشک و بخار از افزایش نرخ گرمابه به ۲۵ هزار تومان خبر داد و گفت: از سال ۱۳۸۹ با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هزینه آب و گاز گرمابه‌ها به ترتیب ۳۰ و ۱۰ برابر شد که این اتفاق گرمابه‌ها را به کما برد و حالا هم که تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث مرگ گرمابه‌ها شده است.
کد خبر: ۱۵۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

اقتصادگردان- سید مهدی سجادی نیری با اشاره به وجود ۷۰ تا ۷۵ گرمابه فعال در تهران، در پاسخ به سوالی درباره میزان خسارت ناشی از کرونا به این صنف، تصریح کرد: گرمابه‌ها تقریباً مرده‌اند و بحث خسارت به آنها مطرح نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گرمابه‌ها اجازه فعالیت دارند، درباره پروتکل‌های بهداشتی که باید در حمام‌های عمومی رعایت شود، گفت: شست‌شوی حمام با ترکیب ۹ به یک آب و وایتکس و سرویس ندادن پشت سر هم نمره‌ها از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید از سوی حمام‌ها رعایت شود.

رئیس اتحادیه گرمابه‌داران، سونای خشک و بخار با بیان اینکه در حال حاضر قشر ضعیف جامعه که به حمام دسترسی ندارند و همین طور برخی کارگران از گرمابه‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: گرمابه محل تفریح نیست بلکه یک نیاز ضروری و یک امر لازم است و تعطیلی آن در زمان کرونا ضرورتی ندارد. از طرف دیگر ارزان کردن آب و گاز گرمابه‌ها می‌تواند به دهک‌های پایین جامعه کمک کند که بتوانند بیشتر از حمام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر سوناها زیر مجموعه استخر ها و بنابراین زیر نظر وزارت ورزش هستند، گفت: نرخ حمام در سال گذشته ۱۸ هزار تومان بود، اما اخیرا به ۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده و ممکن است با این قیمت برخی افراد حتی هفته‌ای یک بار هم نتوانند از گرمابه‌ها استفاده کنند.

در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شد و پاساژها و بازارهای مسقف از اول اردیبهشت ماه با محدودیت زمانی تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت شدند. البته محدودیت ساعت کار پاساژها هم از ۱۰ خرداد برداشته شد. طی سه ماه اخیر مشاغل پرخطر هم به تدریج فعالیت خود را آغاز کردند، که آخرین بازگشایی‌ها مربوط به تالارها و گرمابه‌ها بود.