:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌ها خبر داد:

تایید نهایی پروتکل‌های بهداشتی نمایشگاه در دوره کرونا

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران از موافقت نهایی وزارت بهداشت با دستور العمل بهداشتی این شرکت برای برگزاری نمایشگاه در دوره کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

اقتصادگردان- بهمن حسین زاده بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در ماه‌های گذشته بحث درباره آن ادامه داشت، موضوع چگونگی برگزاری نمایشگاه در دوره شیوع ویروس کرونا بود؛ به طوری که هم فعالان اقتصادی با ضرر و زیان جدی مواجه نشوند و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های شرکت نمایشگاه‌ها برای رسیدن به یک راه حل دو جانبه توضیح داد: براساس دستور ستاد ملی کرونا جلسه تخصصی در حوزه بهداشت اماکن وزارت بهداشت تشکیل شد و در چارچوب آن سیاست‌های تعریف شده از سوی شرکت نمایشگاه‌ها برای برگزاری بهداشتی این رویدادها به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه شد. پس از طرح این مسئله و تشریح شرایط در نظر گرفته شده، وزارت بهداشت با آن موافقت کرد و دو طرف به یک پروتکل مشترک دست یافتند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که در حال حاضر برگزاری هر نمایشگاهی نیاز به تایید کامل پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا دارد بیان کرد: پس از نهایی شدن مذاکرات پروتکل نهایی از سوی آقای رئیسی، معاون وزیر بهداشت برای اجرا به شرکت نمایشگاه‌ها ارسال شد. این شرکت نیز در کنار تهران شرایط برگزاری هر نمایشگاهی در سراسر کشور را براساس این پروتکل نهایی کرده و دستور العمل به تمامی استان‌ها ارسال شده است.

حسین زاده ادامه داد: از این پس قبل از راه اندازی هر نمایشگاهی در کشور مکاتباتی با معاونت‌های بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت انجام خواهد شد و در کنار آن ضمن نظرخواهی از فعالان و انجمن‌های صنعت نمایشگاهی در چهار حوزه بازدید کنندگان، غرفه سازان، مشارکت کنندگان و سایت داران تدوین شده که با تایید این وزارت خانه به مرحله اجرا خواهد رسید.

در ماه‌های گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از نمایشگاه‌های اقتصادی ایران و بسیاری از کشورهای جهان لغو شده است.

ایران اعلام کرده تلاش می‌کند با هماهنگی وزارت بهداشت شرایطی را به وجود آورد که این نمایشگاه‌ها چه به صورت حضوری و چه مجازی برگزار شوند.