:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
معاون راه آهن اعلام کرد:

جزئیات پرداخت تسهیلات کرونایی برای شرکت‌های ریلی

معاون مسافری شرکت راه آهن اعلام کرد: حدود ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای شرکت‌های ریلی در نظر گرفته شده که در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
اقتصادگردان- در پی شیوع ویروس کرونا از سال گذشته، دولت مصوب کرد تا همه بخش‌های آسیب دیده از شیوع این بیماری تسهیلات دریافت کنند که به گفته رئیس جمهور صد هزار میلیارد تومان تسهیلات برای همه مشاغل در نظر گرفته شده است.

در این میان بخش حمل و نقل نیز جزو مشاغلی به حساب می‌آمد که با کاهش مسافر و خسارات ناشی از آن مواجه شد و نهایتا قرار شد همه شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل نیز مانند سایر بخش‌های اقتصادی در سامانه کارا ثبت نام کنند تا از ابتدای تیر ماه تسهیلات خود را در صورت تکمیل ثبت نام در سامانه کارا، دریافت کنند. اما به نظر می‌رسد این اتفاق هنوز برای حوزه حمل و نقل ریلی نیفتاده است.

میرحسن موسوی - معاون مسافری شرکت راه آهن - در این باره گفت: در پی شیوع ویروس کرونا سفرهای ریلی کاهش شدیدی داشته و خسارات زیادی به حوزه حمل و نقل ریلی وارد کرد. براساس برآورده‌های که انجام دادیم نهایتا ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای حوزه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شد و در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید.

وی افزود: به همه شرکت‌های فعال در حوزه ریلی اعلام کردیم برای استفاده از این تسهیلات باید اطلاعات خود را در سامانه کارا تکمیل کنند که در این راستا ۷۱ شرکت به سامانه کارا معرفی شده بودند و اطلاعات خود را در آن تکمیل کردند.

معاون مسافری شرکت راه آهن  گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته از طریق معاون سرمایه شرکت راه آهن همه جزئیات و  مراحل پرداخت این تسهیلات پیگیری می‌شود و هم اکنون بانک‌های عامل مشخص شده و به شرکت‌ها معرفی شده است و در تلاشیم تا در سریعترین زمان ممکن این تسهیلات به شرکت‌های ریلی پرداخت شود.