:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کرونا سد راه افزایش قیمت نفت آمریکا

شاخص های قیمت نفت روز دوشنبه وضعیت یکسانی نداشتند و در حالی که بهای نفت برنت تحت تاثیر محدودیت عرضه بالا رفت، وست تگزاس اینترمدیت به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال محدود شدن تقاضا کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۵۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
اقتصادگردان- بهای معاملات نفت برنت ۱۸ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۴۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته ۴.۳ درصد رشد هفتگی داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز پنج شنبه، به ۴۰ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. بازارهای آمریکا روز جمعه به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند.

در بحبوحه افزایش شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۳۹ ایالت آمریکا، آمار رویترز نشان داد که تنها در چهار روز نخست ژوییه، ۱۵ ایالت افزایش بی سابقه موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را گزارش کرده اند و جشن‌هایی که در تعطیلات چهارم ژوییه برگزار شده است احتمالا به موج دیگری از افزایش موارد بیماری منتهی خواهد شد.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور در این باره گفت: اگر موارد ابتلا افزایش پیدا کند و مردم در خانه بمانند، ممکن است تقاضا کاهش پیدا کند. روند بهبود تقاضای آمریکا برای نفت به حدی که انتظار می رفت نبوده است.

فعلا طبق اظهارات تحلیلگران بانک آی  ان جی، آمار چندین شهر در ایالتهای آلوده کاهش قابل توجه ترافیک هفتگی را نشان نداده است. گزارش هفته جاری اداره اطلاعات انرژی آمریکا ممکن است تصویر بهتری از تاثیر محدودیت‌های چند ایالت روی تقاضا برای بنزین فراهم کند.

در این بین، اوپک و متحدانش همان طور که پیش از این توافق کرده بودند به کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز نفت در ژوییه ادامه دادند اما پس از ژوییه، محدودیت عرضه آنها تا دسامبر به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است هم کاهش پیدا کرده است. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی در این کشور هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد اما روند کاهش دکلها تحت تاثیر بهبود قیمتها آهسته شده است.