:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
تا پایان سال ۱۳۹۸

۶۹ درصد طرح‌های در دست اجرا کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که تا پایان سال گذشته حدود ۶۹ درصد طرح‌های در دست اجرا کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و مجموع اشتغال پیش‌بینی شده در کل ۶۵ هزار و ۱۴۲ طرح در دست اجرا، یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۳۵۰ نفر است.
کد خبر: ۱۵۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
اقتصادگردان- بر اساس این آمار از بین ۶۵ هزار و ۱۴۲ طرح در دست اجرا تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود ۴۵ هزار و دو طرح معادل ۶۹ درصد کل طرح‌ها کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۳۵۸۱ طرح معادل ۵.۵ درصد کل طرح‌ها ۲۰ تا ۴۰ درصد، ۳۸۰۲ طرح معادل ۵.۸ درصد کل طرح‌ها ۴۰ تا ۶۰ درصد، ۸۷۴۹ طرح معادل ۱۳.۴ درصد کل طرح‌ها ۶۰ تا ۸۰ درصد و ۴۰۰۸ واحد معادل ۶.۲ درصد کل طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

همچنین بیشترین طرح‌های در دست اجرا طرح‌هایی با اشتغال ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن است که ۳۴ هزار و ۲۸۶ طرح معادل بیش از نیمی از کل طرح‌ها را شامل می‌شود. ۲۵ هزار و ۶۰۵ طرح در دست اجرا نیز کمتر از ۱۰ نفر کارکن دارند و تعداد طرح‌های با ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کار کن و بیش از ۱۰۰ نفر کارکن نیز به ترتیب ۲۹۷۹ طرح و ۲۲۷۲ طرح بوده است.

همچنین مجموع اشتغال پیش بینی شده در طرح‌های در دست اجرا یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۳۵۰ نفر است که نزدیک به ۷۹۷ هزار نفر از آن‌ها در طرح‌هایی با بیش از ۱۰۰ کارکن و ۷۳۱ هزار و ۶۶۶ نفر از آن‌ها در طرح‌هایی با ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن مشغول خواهند شد.

مجموع سرمایه در طرح‌های در دست اجرا تا پایان سال گذشته نیز بیش از یک هزار و ۱۵ هزار ۶۳۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در این میان تا پایان سال گذشته، ۸۹۶۷ طرح در بخش مصولات کانی‌های غیرفلزی، ۸۵۳۵ طرح در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها و ۶۳۸۶ طرح در بخش ساخت مواد و محصولات شیمیایی در دست اجرا بوده و این سه بخش بیشترین تعداد طرح‌ها را به خود اختصاص دادند. کمترین طرح‌ها نیز به بخش‌های جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب، تحقیق و توسعه و کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه اختصاص دارد که به ترتیت یک، دو و سه طرح در آن‌ها در دست اجراست.

یزد، اصفهان و سمنان دارای بیشترین تعداد طرح 

در میان استان‌ها نیز از بین ۶۵ هزار و ۱۴۲ طر ح در دست اجرا، ۵۳۸۸ طرح در یزد، ۴۶۷۷ طرح در اصفهان و ۴۱۰۴ طرح در سمنان در دست اجراست که بیشترین تعداد طرح‌ها را به خود اختصاص دادند. اما منطقه آزاد کیش دو طرح، منطقه آزاد قشم و چابهار هر کدام۱۳ طرح در دست اجرا دارند که کمترین تعداد این طرح‌هاست.