:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرعامل دو شرکت زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن تغییر کردند

خط مشی جدید شرکت های تابعه گروه مالی بانک مسکن

سرپرست بانک مسکن دو مدیر عامل جدید دو شرکت زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن را معرفی کرد.
کد خبر: ۱۵۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
اقتصادگردان- مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل دو شرکت «تامین سرمایه بانک مسکن» و « شرکت خدمات ارزی و صرافی بانک مسکن» با حضور اعضای هیات مدیره و همچنین مدیران گروه مالی این بانک برگزار شد.

نادر قاسمی سرپرست بانک مسکن با تقدیر و تشکر ویژه از زحمات مدیران عامل سابق این دو شرکت زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن، ماموریت ها و خط مشی جدید شرکت تامین سرمایه و شرکت صرافی بانک مسکن در دوره پیش رو تعیین و تشریح کرد.

وی با بیان اینکه این دو شرکت در مقطع کنونی با توجه مسوولیت بانک مسکن در حوزه تامین مالی بازار املاک و مستغلات، نقش مهم و گسترده ای را بر عهده دارند، اظهار کرد: در فرصت پیش روی باید حداکثر بهره برداری از ابزارهای جدید تامین مالی برای اتصال بازار سنتی و بازار سرمایه در تامین مالی بازار مسکن انجام شود تا اثرات پایدار فعالیت گروه مالی بانک مسکن در این حوزه نمایان شود.

به گفته وی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن یکی از ابزارهای پشتیبان قوی بانک در حوزه تامین مالی بازار مسکن است و می توان با استفاده از ابزارهای نوین طراحی شده بیش از پیش در مسیر ماموریت های تعریف شده حرکت کرد.

سرپرست بانک مسکن در عین حال مسیرهای اصلی فعالیت شرکت تامین سرمایه را تشریح کرد و گفت: این انتظار وجود دارد تا شرکت تامین سرمایه در دوره جدید بتواند بورس املاک و مستغلات را استارت بزند. همچنین ایجاد صندوق زمین و ساختمان به عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت این شرکت قرار گیرد.

وی به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی صندوق زمین و ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا این صندوق مجددا راه اندازی شود در همین راستا طی مذاکرات صورت گرفته با نمایندگان مجلس به نظر می رسد این صندوق بتواند یکی از ابزارهای مهم تامین مالی در حوزه طرح اقدام ملی تولید مسکن را بر عهده داشته باشد تا پس از مدتی جایگزین بازار پول برای تامین پروژه های مهم حوزه مسکن باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات حوزه تامین مالی بازار مسکن، بازار پول همچون گذشته نمی تواند تکافوی درخواست ها و پروژه های بزرگ ساخت وساز در کشور را بدهد از این رو نیاز است تا از ظرفیت های بازار سرمایه برای این حوزه استفاده شود.

به گفته وی مطابق با مذاکرات و توافقات انجام شده قرار است تا بانک مسکن مسوولیت تامین 114 هزار میلیارد تومان برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن بر عهده داشته باشد. در این راستا اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند بخشی از هزینه های یارانه تسهیلات پیش بینی شده برای این حوزه را به بانک پرداخت کند، بانک مسکن نیز می تواند نقش بیشتری در حوزه تامین مالی این طرح با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی را داشته باشد.

حرکت در مسیر اهداف عالی

محسن فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن نیز با ابراز امیدواری از استقرار تیم جدید مدیریتی در شرکت های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن در راستای اهداف مجموعه بانک مسکن، عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که تیم مدیریتی در شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و شرکت خدمات ارزی و صرافی بانک مسکن در دوره جدید همراستا با اهداف بانک حرکت کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تنوع سبد فعالیت ها و خدمات بانک مسکن، شرکت تامین سرمایه بانک می تواند نقش مهمی در پوشش دهی ابزارهای نوین تامین مالی در بازار مسکن داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه امیدوار هستیم تا هفته پایانی تیرماه سال جاری 10 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی رونمایی شود، اظهار کرد: انتشار اوراق رهنی به عنوان اولین ابزار رهنی مورد استفاده معرفی خواهد شد.

به گفته وی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن از جمله شرکت هایی است که در حوزه بانکداری سرمایه گذاری اختصاصی در حوزه مسکن و مستغلات به همت مدیران و دست اندرکاران بانک مسکن و گروه مالی آن تاسیس شده ووظیفه ذاتی آن در تمهید و تسهیل فرآیندهای تامین مالی بخش مسکن ومستغلات، ارائه ساز و کارهای متناسب با سلایق سرمایه گذاران، مدیریت دارایی های مرتبط با این بخش و در نهایت ایجاد صندوق های اختصاصی سرمایه گذاری و خدمات مشاوره ای و فنی به عموم سرمایه گذاران و فعالان است.

متداول سازی ابزارهای نوین تامین مسکن

مدیر عامل جدید شرکت تامین سرمایه بانک مسکن نیز در این جلسه با تاکید بر آنکه این شرکت طی سال های اخیر مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است، عنوان کرد: با این حال هم اکنون این شرکت با تلاش های صورت گرفته در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

بهرنگ اسدی با اشاره به مسوولیت خطیر این شرکت در دوره پیش رو اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار مسکن، حساسیت ها در حوزه تامین مالی دو چندان شده است. از این رو توسعه تامین مالی با تکیه بر بازار ثانویه در این حوزه می تواند نقش مهمی را بر عهده گیرد.

وی در تشریح دو ماموریت کلیدی این شرکت در دوره جدید، گفت: فعالیت های شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با حمایت هیات مدیره بانک مسکن در این دوره بر دو محور اصلی استوار خواهد بود. محور نخست، ابزارسازی برای استفاده از روش های نوین در تامین مالی بازار مسکن است. صندوق زمین و ساختمان و صکوک حوزه ساختمان از جمله ابزارهایی است که در صورت فراگیر شدن می تواند به عنوان یک ابزار متداول مورد استفاده تمامی شرکت های ساختمانی قرار گیرد.

مدیر عامل جدید شرکت تامین سرمایه بانک مسکن همچنین به محور دوم فعالیت این شرکت در دوره جدید اشاره کرد و افزود: دومین محور اصلی فعالیت شرکت، تدوین و طراحی ابزارهای نوین تامین مالی مسکن به عنوان بخش جدایی ناپذیر نظام تامین مالی مسکن، خواهد بود. امیدوار هستیم تا از طریق مرتفع سازی مشکلات نظارتی در این حوزه، بیش از گذشته در این مسیر حرکت کنیم.

حفظ و ارتقای سبد خدمات ارزی بانک مسکن

مدیر عامل جدید شرکت خدمات ارزی و صرافی بانک مسکن نیز با اشاره به مقطع کنونی که کشور با تحریم های ناعادلانه مواجه است، عنوان کرد: یکی از نقش های مهم بانک ها ایجاد ارتباط بین بازرگانان داخلی و خارجی در جهت نیازهای بین المللی کشور است.

محمدعلی مناف زاده ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی، عملا صرافی ها به خزانه داری ارزی بانک ها تبدیل شده اند و تنها راه ارتباطی در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور، با بازرگانان سایر کشورها، صرافی ها هستند.

وی در پایان تاکید کرد: در تلاش هستیم در دوره جدید فعالیت شرکت خدمات ارزی و صرافی بانک مسکن، علاوه بر حفظ تجارب بین المللی کشور، سبد خدمات بانک مسکن را حفظ و در عین حال گسترده کنیم.

در این جلسه مجتبی عزیزیان عضو هیات مدیره بانک مسکن، مصطفی ازگلی مدیر عامل گروه مالی بانک مسکن،محسن فاضلیان مدیر عامل سابق شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و عضو جدید هیات مدیره بانک مسکن،جمعی از مدیران ارشد بانک مسکن و همچنین جمعی از اعضای هیات مدیره شرکت تامین مالی سرمایه بانک مسکن و شرکت خدمات صرافی و ارزی بانک مسکن نیز حضور داشتند و در پایان از زحمات مدیران عامل سابق این دو شرکت تقدیر و تشکر شد.