:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان خبر داد:

کاهش ۵ درصدی مصرف سی ان جی در دوران کرونا

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۸ میلیون متر مکعب سی ان جی در ۵۲ باب جایگاه استان مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۵ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۵۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

اقتصادگردان- عبداله کیتی منش اظهار کرد: این مدت روزانه ۴۴۰ هزار متر مکعب سی ان جی در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل باکاهش ۵درصدی همراه بوده که ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت پویش در خانه بمانیم و عدم حضور مسافر در استان می باشد.

وی به اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و مسافری نیز اشاره کرد و افزود اولویت با کسانی که زودتر در سامانه https://gcr.niopdc.ir ثبت نام نمایند

وی سپس به مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده ازسوخت سی ان جی اشاره و اظهار داشت : این شرکت نسبت به تسهیل فرآیند احداث جایگاه سی ان جی در استان جهت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدام کرده است. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از در دست احداث بودن  ۲ باب جایگاه سی ان جی در استان خبرداد و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی وکوهستانی بودن و کمبود زمین در سطح استان، تلاش و برنامه ریزی منطقه بر استفاده کامل و بهینه از ظرفیت کامل جایگاههای منطقه است.

وی سپس به فعال بودن ۳۳۲ نازل در ۵۲ باب جایگاه سی ان جی استان اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی این جایگاه ها از برنامه های این منطقه است که با هماهنگی، تعامل و برگزاری جلسات با اداره استاندارد و مالکین جایگاه ها در صدد نیل به این اهداف هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که مصرف گاز سی ان جی در بخش حمل و نقل، فقط ۲۰ میلیون مترمکعب است.