:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

وب سایت عرضه ماسک رونمایی شد

در آستانه ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مراسم رونمایی از اولین وب سایت تخصصی عرضه ماسک کشور و تجلیل ازکارگران و تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
اقتصادگردان- غلامرضا حسن پور، رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در این مراسم اعلام کرد: کسانی که درشرایط سخت چند ماه اخیربه ویژه کارگران واحدهای تولیدی ماسک وسایر زحمتکشان این عرصه، دل به خطرزده وبرای خدمت به مردم حتی در تعطیلات نوروز و سایر ایام تعطیل هیچ گاه سنگر تولید رارها نکردند، شامل این فرمایش امام رضا (ع)هستند که فرمودند دوستی با مردم نیمی ازعقل است؛ لذا تقدیرازاین عزیزان کوچکترین وظیفه ای است که بر عهده ما است.

تشکیل ستاد مقابله با کرونا در بسیج اصناف

وی افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به تولید محدودی که در کشور وجود داشت، اولویت اصلی این سازمان تولید ماسک بود تا پاسخگوی نیاز و جوابگوی مصرف کشور باشد. به همین جهت از ابتدای شیوع ویروس کرونا ستادی در بسیج اصناف کشور ایجاد شد و توانستیم با همکاری تولید کنندگان بخشی از کمبود کشور در خصوص ماسک را تامین کنیم.
عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی با اشاره به راه اندازی این واحد تولیدی به توصیه سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: به لطف الهی وتلاش صنعتگران واحدهای تولیدی تحت حمایت بسیج اصناف کشور، نه تنها تولید ماسک استاندارد سه لایه متوقف نشد ،بلکه شاهد افزایش ظرفیت های تولید در کشورهستیم.

تولید ۵۰ میلیون ماسک

وی با اشاره به تولید بیش از۵۰ میلیون ماسک توسط واحدهای تولیدی صنفی در سراسر کشور با همت بسیج اصناف گفت: روند تولید، ابتدا با ماسک پارچه ای شروع شد و در حال حاضر ماسک استاندارد سه لایه پزشکی، نیاز های جامعه را برطرف می کند.

حسن پور گفت: ماسک های تولید شده با هماهنگی بسیج اصناف و دستگاههای ذی ربط در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه ها قرار گرفته است. بخشی از این ماسک ها نیز بصورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.
حسن پور اعلام کرد: اخیرا با توجه به نیاز مبرم مردم استان خوزستان به ماسک ، تعداد یک میلیون ماسک توسط یکی از کارگاه های تحت پوشش این سازمان تولید و به دانشگاه علوم پزشکی این استان ارسال شد.

مسئولیت جدید بسیج اصناف

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در ادامه اظهار کرد: اخیرا با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، مسؤلیت هماهنگی، تأمین مواداولیه، تولید وتوزیع ماسک در چرخه تولید نیمه صنعتی وکارگاهی برعهده بسیج اصناف کشور قرار گرفت.

راه اندازی سایت باماسک

وی با اشاره به لزوم کنترل قیمت ها وکوتاه کردن دست دلالان و همچنین جلوگیری از توزیع ماسکهای غیراستاندارد گفت: امروز اولین وب سایت عرضه ماسک استاندارد به آدرس www.bamask.ir (باماسک) راه اندازی و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.