:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سرپرست صمت:

۱۵۰۰ واحد راکد صنعتی به مدار تولید باز می‌گردد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال جاری یکهزار و ۵۰۰ واحد راکد شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازخواهد گشت.
کد خبر: ۱۵۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

اقتصادگردان- حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اضافه کرد: در سه ماه گذشته ۲۱۱ واحد راکد صنعتی کشور به مدار تولید بازگشته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سیستم‌های بانکی، بیمه و مالیات بر تولیدات کشور سایه انداخته‌اند و انتظار می‌رود که در این مسیر تعاملات خود را بیشتر کنند.

وی همچنین تصریح کرد: منشأ مشکلات حوزه صنعت که از آن گاهی به تحریم‌های داخلی یاد می‌شود بیرون از کشور و از اثرات مخرب تحریم‌های همه‌جانبه غرب است.

وی گفت: ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال جاری با وجود تمام موانع ارزی و تحریم های بی سابقه خارجی به بهره برداری خواهد رسید.

تولید ۱۲ میلیون دستگاه لباسشویی تا پایان سال

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه امسال ۱۲ میلیون دستگاه ماشین لباس‌شویی در کشور تولید خواهد شد گفت: ظرفیت واقعی کشور در تولید این محصول ۲۰ میلیون دستگاه است.

مدرس خیابانی ابراز داشت: در سه‌ماهه اول سال جاری تولید لباس‌شویی در کشور نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: کیفیت لباس‌شویی‌های تولید داخل قابل ‌رقابت با نمونه‌های خارجی است و تنها مشکل ایران در این رابطه برند سازی و عدم معرفی آن‌ها توسط رسانه‌های جمعی و حوزه تبلیغات است.

مدرس خیابانی ابراز داشت: ترکیب لوازم‌خانگی در کشور نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده و کالاهای ساخت داخل وارد سبد مصرفی مردم شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قم در تولید لوازم‌خانگی به‌ویژه در شهرک محمودآباد یکی از قطب‌ها و امیدهای آینده کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات کشور تولید و داخلی سازی قطعات صنعتی در تمام حوزه‌های تولیدی است.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به قم ضمن بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی با حجج اسلام سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه دیدار کرد.