:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
با حضور سرپرست صمت؛

دو طرح صنعتی قم با اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید

۲ طرح صنعتی قم روز پنجشنبه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک شکوهیه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

اقتصادگردان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که این دو طرح صنعتی قم می‌تواند بخشی از نیاز به تامین مواد اولیه صنایع تولیدی استان را برطرف کنند.

محمود سیجانی با اشاره به ظرفیت قم در تولید محصولات لوازم‌خانگی یادآور شد: بزرگ‌ترین واحد تولیدی استان قم به تولیدات لوازم‌خانگی با اشتغال بیش از یکهزار نفر اختصاص دارد.

رشد ۱۷ درصدی صادرات قم در سال ۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز گفت: باهدف گذاری اقتصادی استان تا پایان دولت تدبیر و امید ۴۵۰ واحد راکد صنعتی به‌تدریج به چرخه تولید بازخواهد گشت.

غضنفری اضافه کرد: سال ۹۸، ۱۹۶ واحد راکد به همراه واحدهای نیمه راکد صنعتی قم احیاشده و چرخ تولید و اشتغال در آن‌ها فعال‌شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۴ واحد تعطیل و تمام راکد قم به همراه ۳۲ واحد تملیکی استان فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات بانکی قم در سال ۹۸ به حوزه تولید هدایت‌شده است.

غضنفری گفت: سال ۹۸ صادرات قم ازنظر وزنی ۱۷ درصد رشد داشته است، همچنین نرخ بیکاری این استان نیز ۸ دهم درصد بهبودیافته است.

احیای ۱۸۰ واحد راکد تا پایان سال

وی با اشاره به برنامه‌ریزی امسال استان در احیای واحدهای راکد صنعتی بیان کرد: سال ۹۹، ۱۸۰ واحد راکد و نیمه راکد قم فعالیت‌های تولیدی خود را از سر خواهند گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: ۳۲ واحد تولیدی و اشتغال آفرین استان در حوزه جهش تولید به‌زودی کلید خواهد خورد.

وی همچنین یادآور شد: قم سال ۹۸ از نظر مطلوبیت نرخ تورم در رتبه دوم کشوری قرارگرفته که از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد اقتصادی یک استان است.

غضنفری عنوان کرد: جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال موجود اولویت و رویکرد اصلی اقتصادی قم در سال جاری می‌باشد.

با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت دو واحد صنعتی قم با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۲۰۰ نفر در شهرک شکوهیه به بهره‌برداری رسید.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۳۷۶ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.