:
كمينه:۱۳.۹۹°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
تکمیل ۵۳ درصدی در دولت تدبیر و امید؛

مسکن مهر در ایستگاه آخر

پروژه‌های مسکن مهر استان تهران در سال ۹۲ با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دولت یازدهم شد که تا بهار ۹۹ با تکمیل ۴۷۲ هزار و ۲۵۷ واحد میزان پیشرفت آن به ۹۵ درصد رسید، واحدهای باقی‌مانده نیز قرار است تا پایان امسال تحویل داده شوند.
کد خبر: ۱۵۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

اقتصادگردان- زمستان سال ۹۲، مسکن مهر پرند با ۵۲درصد رشد فیزیکی، مسکن مهر اندیشه با ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی و مسکن مهر پردیس با ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دولت تدبیر و امید داده شد.

همان زمان پروژه‌های مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد رسیده بود و بنیاد مسکن هم توانسته بود تا ۵۲ درصد سهم خود را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تکمیل کند، با این حال مسکن مهر در پرند و اندیشه در حد ثبت نام و گودبرداری مانده بود و هیچ ساختمانی بالا نرفته بود.

کوتاه شدن «صف انتظار برای خانه‌دار شدن مردم» از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید است که اکنون با اجرای طرح مسکن ملی و همزمان تکمیل و تحویل واحدهای مسکن ملی در سراسر کشور درحال پیگیری است.

تلاش دولت کاهش جمعیت اجاره‌نشین به خصوص در کلانشهرها است که تکمیل و تحویل واحدهای مسکن ملی می‌تواند بخشی از این هدف را عملیاتی کند، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که امسال پرونده مسکن مهر در سراسر کشور بسته می‌شود و در همین راستا عملکرد دولت در تکمیل مسکن مهر در استان تهران به عنوان پرجمعیت ترین استان کشور قابل توجه است.

در همین راستا «خلیل محبت خواه» مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران روز پنجشنبه در خصوص وضعیت تکمیل واحدهای مسکن مهر استان تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۱۰۰ هزار ۲۱۱ واحد مسکن مهر در دست ساخت و تکمیل دارد که از این تعداد ۳۸ هزار و ۵۲۶ واحد سهم بنیاد مسکن است.

به گفته محبت‌خواه، بنیاد مسکن در ۱۹ شهر زیر ۲۵ هزار نفر ساخت واحدهای مسکن مهر در استان تهران را برعهده داشته‌است که شهرهای آبعلی، حسن‌آباد، رودهن، صبا شهر، صفادشت، فردوسیه، رودهن، شاهد شهر از جمله این شهرها است. همچنین بنیاد مسکن تاکنون ۳۵ هزار و ۲۹۶ واحد را افتتاح کرده است که معادل پیشرفت ۹۵ درصدی است.

وی گفت: در پرند ۹۵ هزار و ۷۴۵ واحد مسکن مهر و در پردیس ۸۱ هزار و ۱۲۴ واحد مسکن مهر و در اندیشه ۳۰ هزار و ۹۳ واحد مسکن مهر استان تهران است که در مجموع ۳۱۸ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن مهر سهم کلی استان تهران بوده است که توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در این سال‌ها تکمیل و تحویل داده شده است.

محبت خواه گفت: ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد مسکن مهر که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تکمیل شده در شهرهای اسلامشهر، دماوند، رباط کریم، پاکدشت، پیشوا، تهران، ری، ورامین، قرچک، قدس، ملارد و شهریار ساخته شده است که از این تعداد ۹۶ هزار و ۹۰۹ واحد افتتاح شده است و ۹۷ هزار و ۸۳۸ واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

بر اساس اعلام محبت‌خواه، مسکن مهر تهران به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده و در آستانه تحویل است. ۵۰۶ واحد هم مشکل حقوقی و تعاونی دارد.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پرند نیز، گفت: ۸۱ درصد واحدهای مسکن مهر پرند افتتاح شده است و تاکنون ۷۷ هزار و ۲۱۶ واحد تکمیل و تحویل مردم شده است. در مسکن مهر پردیس نیز ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و تاکنون ۴۴ هزار و ۹۵۸ واحد افتتاح شده است.

مسکن مهر اندیشه نیز به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و تمام ۳۰ هزار و ۹۳ واحد مسکن مهر اندیشه تحویل داده شده است.

به گفته‌ محبت خواه مجموع کل پروژه‌های افتتاح شده مسکن مهر استان تهران۴۷۲ هزار و ۲۵۷ واحد است و ۹۵ درصد کل واحدهای مسکن ملی استان تهران تاکنون افتتاح شده است.