:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

راه‌اندازی مرکز ارتقای مهارت پوشاک، پیش‌بینی سفارش ۵۰ میلیون یورویی

مدیر طرح تکاپوی وزارت کار از راه‌اندازی مرکز ارتقای مهارت پوشاک خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این مرکز بیش از ۷۰ هزار شغل ایجاد و سالی ۴۰ تا ۵۰ میلیون یورو سفارش پوشاک گرفته شود.
کد خبر: ۱۵۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
اقتصادگردان- رضا تازیکی درباره جزییات راه اندازی این مرکز پوشاک گفت: هدف از راه اندازی مرکز، ایجاد یک مرکز اتصال به بازار است و وظیفه مرکز این است که مهارت‌های جدید اعم از حوزه طراحی و مدیریت تولید تا تکنولوژی‌های دوخت را به فعالان صنعت پوشاک آموزش بدهد و از این طریق بهره وری را بالا ببرد.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این مرکز این است که در بازارهای داخلی یا بین‌المللی مرجعی برای بازاررسانی باشد تا کسانی که تولید می‌کنند، نمونه کارشان را ارائه دهند و متخصصان حاضر در این مرکز امکان بازاریابی و مقدمات اتصال به بازار داخلی و خارجی را فراهم و با پذیرش و توزیع سفارش به شناسایی ظرفیت‌های خالی و توسعه بازار صنعت پوشاک کمک کنند.

به گفته مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار وزارت کار (تکاپو)، این مرکز پیش از این به صورت غیر رسمی فعالیت داشته و به عقد قراردادهای با ارزش بیش از  ۲۰ میلیون یورو منجر شده است.

تازیکی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر در مرکز ارتقای مهارت پوشاک آموزش خواهند دید، پیش بینی کرد:  با راه اندازی این مرکز ارتقای مهارت پوشاک سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون یورو سفارش پوشاک گرفته و  نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ شغل در این بخش ایجاد شود.

وی درباره مکان راه اندازی این مرکز گفت: ما معتقد نیستیم که فضای فیزیکی و ساختمان سازی توسعه ایجاد می کند بلکه توسعه را فعالان صنعت به وجود می آورند و در حال حاضر هم  مشکلی برای فضای فیزیکی وجود ندارد؛ چرا که هدف اصلی، بازار و قیمت تمام شده است. این مرکز با همکاری شهرداری تهران و دانشگاه امیرکبیر ایجاد خواهد شد که یک بخش از آن در دانشگاه امیر کبیر و یک بخش دیگر در یکی از فضاهای متعلق به شهرداری تهران احداث خواهد شد.
 
مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار در پایان با اشاره به تامین اعتبار این مرکز مهارتی اظهار کرد: بخشی از اعتبار احداث مرکز را صندوق کارآفرینی امید تقبل کرده و در مرحله خرید تجهیزات است. در این مرکز ، متخصصین خارجی و بین المللی حضور پیدا می کنند و مربیان ایرانی را آموزش می دهند و و مربیان نیز فراگیران را در سطح دانشگاهی و صنعتی تربیت می کنند.