:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
به مناسبت روز صنعت و معدن:

افتتاح و بهره برداری از ساختمان جديد شعبه بانك صنعت و معدن سبزوار

ساختمان جديد شعبه بانك صنعت و معدن سبزوار با حضور مسؤلان استانی و شهرستانی و به صورت ارتباط برخط با مديرعامل اين بانك به افتتاح و بهره برداري رسيد.
کد خبر: ۱۵۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
اقتصادگردان- به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، در مراسم افتتاح اين شعبه دكتر حسين مهری مديرعامل اين بانك با تبريك به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) ، روز صنعت و معدن و تقدير و تشكر از مسؤلان و دست اندركاران ساخت و افتتاح شعبه ياد شده اظهار داشت: از تلاش تمام افرادی كه ما را ياري كردند تا در كمترين زمان ممكن عمليات ساخت اين مجموعه را در شرايط شيوع ويروس كرونا و با توجه به مشكلات و محدوديت هايي كه وجود داشت، به اتمام برسانيم تقدير و تشكر مي كنم.
دكتر مهري با اشاره به مزین شدن سال ۹۹ با شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به ظرفيت بسيار بالاي شهر سبزوار، طرح های مهمی در اين منطقه در دست اجراست و اميدواريم با تعامل مناسب با مسؤلان استانی و تمامی همكاران در مجموعه اين شعبه جديد الافتتاح، شاهد رشد و شكوفايي صنعتي منطقه باشيم.
وي افزود: در بررسي و پذيرش طرح هاي پيشنهادي در سبزوار و مناطق همجوار به اقليم منطقه و مزيت هاي اقتصادي موجود توجه ويژه اي داريم و با توجه به منابع فراوان مواد خام و انرژی، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در طراحی و توسعه صنایع شیمیایی و فلزي در اين منطقه فراهم است.
دكتر مهري ادامه داد: جهش تولید در صنعت پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی محقق خواهد شد و ظهور پارک‌های معدني و شیمیایی به عنوان بخشی از روند پیشرفت و بازسازی صنعت پتروشيمي، یک مدل تجاری است که تأمین‌کنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان مواد معدني و شیمیایی، ارائه‌دهندگان زیر ساخت و خدمات و سایر شرکت‌ها را در یک سایت واحد گرد هم مي آورد.
دكتر مهري يادآور شد: امروزه نگاه زنجیره‌ای به صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است و صنایع مختلف به دنبال جایگزین کردن کارخانه‌ها و واحدهای مستقل با زنجیره‌های یکپارچه و به دنبال آن افزایش بهره وری، رقابت و سود هستند كه در اين راستا طرح پارك معدني و شيميايي سبزوار با حمايت اين بانك در حال اجرا مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: در زمينه صنايع فلزي نيز شركت فولاد سبزوار از جمله طرح هاي بزرگ در حال اجرا در شهر سبزوار است كه توسط بانك صنعت و معدن تأمين اعتبار شده و اشتغال و ارزش افزوده بالايي را به دنبال خواهد داشت.
اين مدير ارشد بانكي عنوان داشت: توسعه هوشمند به عنوان استراتژی برتر در بخش صنعت و معدن كشور مدنظر قرار دارد و دراین مسیر افزایش ظرفیت تولید و کیفیت و ارزش محصولات از اهميت زيادي برخوردار است و لازم است با جايگزيني واحدهاي چند محصولي به جاي واحدهای تک محصولی درصد ريسك در صنعت را كاهش داده و ارزش آفريني كنيم.
مديرعامل بانك صنعت و معدن كه به صورت آنلاين با حاضران در این نشست در ارتباط بود، عنوان كرد: توسعه يافتگي مناطق و ايجاد زيرساخت از اركان توسعه پايدار است كه براي دستيابي به آن نهادهاي تأمين مالي نقش ويژه اي بر عهده دارند و امكان دسترسي توليدكنندگان، كارآفرينان و صنعتگران به ابزارهاي تأمين مالي و بازارهاي منطقه اي و فرا منطقه اي در شرايط رقابتي اهميت بسياري دارد.
وي خاطر نشان كرد: بانك صنعت و معدن به عنوان يكي از مهمترين نهادهاي تأمين مالي كه در توسعه و آباداني كشور جايگاه ارزشمندي دارد، توانسته با رويكردي مشتري محور در ارزش آفريني براي مشتريان موفق باشد.
دكتر مهري تأكيد كرد: وجود كارگزاري در محل شعبه در شرايطي كه اقبال عمومي به سمت بورس و بازار سرمايه وجود دارد، يك الزام است كه سبب هدايت نقدينگي به فعاليت هاي مولد خواهد شد و ايجاد ليزينگ و صرافي نيز با تكميل سبد خدمات موجب تسهيل و تسريع در روند فعاليت ها خواهد شد.
وي اعلام داشت: هدف از تمركز اين شركت هاي ابزاري تحقق مشتري محوري و ارائه خدمات مطلوب و با كيفيت به مشتريان براي كاهش هزينه تمام شده محصولات است.
مديرعامل اين بانك از طرح هاي توسعه صنايع خراسان، داروسازي طاها، بوستان الياف، اسرار پوياي شرق، پارس هستي آسيا به عنوان ديگر پروژه هاي مهم اين منطقه نام برد كه با تأمين مالي اين بانك پيشرفت فيزيكي 80 تا 100 درصد داشته و به مرحله راه اندازي رسيده و يا در شرف بهره برداري مي باشند.
در اين جلسه غلامرضا حسن زاده مدير بانك صنعت و معدن در استان خراسان رضوي در خصوص مراحل ساخت و بهره برداري شعبه اعلام داشت: شعبه سبزوار در زميني به مساحت 460 متر با زيربناي 1200 متر در سه طبقه شامل شعبه بانك و بخش اداري آن، كارگزاري، صرافي و ليزينگ به بهره برداري رسيد كه بدون شك بدون همكاري و تعامل مناسب امكان پذير نبود.
در اين مراسم احمد برادران معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار بيان داشت: مديران بانك صنعت و معدن با عملكرد مطلوب و افزايش اختيارات شعب بيش از انتظار عمل كرده اند و ميزان تسهيلات قابل توجهي را در اختيار طرح هاي اين منطقه قرار داده اند.
بهروز محبي نماينده سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به نقش اين بانك در تأمين نقدينگي واحدهاي توليدي كشور اظهار داشت: اين منطقه ظرفيت زيادي براي گسترش صنايع مختلف بخصوص صنايع معدني دارد كه با تخصيص به موقع تسهيلات و ايجاد واحدهاي داراي توجيه اقتصادي مي توان شاهد درآمدزايي و اشتغالزايي براي عموم مردم بود.
علي اصغر عنابستاني ديگر نماينده مردم سبزوار در مجلس تصريح كرد: يكي از الزام هاي جهش توليد جذب سرمايه است و اين منطقه با وجود ظرفيت و پتانسيل هاي فراوان نيازمند جهشي بزرگ در سرمايه گذاري در حوزه توليد است كه با افتتاح اين شعبه و وجود صرافي، كارگزاري و ليزينگ در آن امكان جذب و بهره برداري از اين سرمايه ها امكانپذير خواهد شد.
در حاشیه این مراسم با اهدای تندیس بانک صنعت و معدن از پیگیری های معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار تقدیر شد.